رئیس ادارۀ حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اخطاریه‌های اداره محیط زیست شهر تهران مربوط به پساب‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و بعضاً خدماتی است که استانداردهای محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، از برخورد قانونی با این واحدها خبر داد.

اخطاریه‌های پرشمار محیط زیستی درباره «پساب»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما ،«علیرضا رحمتی» دراین‌باره عنوان کرد: این موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و براساس ماده ۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قانونی نیز قرار می‌گیرند. این موضوع به برخورد قانونی مانند صدور اخطاریه و درنهایت اقدام حقوقی و پلمب واحدها منجر می‌شود.علیرضا رحمتی: آمار دقیقی از میزان واحدهای صنعتی‌ای که بازچرخانی و استفاده مجدد دارند، نداریم و این موضوع نیازمند مطالعه است‌

رحمتی دربارۀ میزان مطلوبیت سیستم بازچرخانی فاضلاب به‌ویژه در واحدهای صنعتی شهر تهران بیان کرد: تمام واحدهایی که سیستم تصفیه‌خانۀ فاضلاب مرکزی دارند، وقتی به استاندارد محیط پذیرنده محیط زیست یعنی چاه جذبی، فضای سبز، کشاورزی یا آب‌های سطحی می‌رسند، می‌توانند دوباره بازچرخانی شود و در موارد مختلف مانند فضای سبز، کشاورزی و فرآیند شستشوی واحد استفاده شوند. او تأکید کرد: آمار دقیقی از میزان واحدهای صنعتی‌ای که بازچرخانی و استفادۀ مجدد دارند، نداریم و این موضوع نیازمند مطالعه است‌.

رحمتی افزود: براساس قانون، واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی باید تصفیۀ خود را به استاندارد محیط زیست برسانند؛ چراکه در غیر این صورت جزو واحدهای آلاینده محسوب می‌شوند. این درحالی‌است که برخی واحدها با سیستم قدیمی، راندمان پایین و حجم بالای فاضلاب در مواقع پیک در رسیدن به این استاندارد مشکل دارند، اما تعداد محدودی نیز این استاندارد را دارند. رئیس ادارۀ حفاظت محیط زیست شهر تهران دربارۀ آخرین رایزنی‌ها برای تکمیل شبکۀ فاضلاب شهر تهران نیز گفت: شبکۀ فاضلاب در شهر تهران پیشرفت خوبی داشته است.

در برخی مناطق کاملاً اجرا شده، اما در برخی از دیگر مناطق مانند منطقه ۲۲ به‌علت مشکلاتی در حوزه‌های عملیاتی هنوز اجرا نشده است. بافت زمین و ساختار زمین‌شناسی منطقه ۲۲ تهران به‌گونه‌ای است که امکان اگوی شهری وجود ندارد. عمده مشکل ما در زمینۀ پساب واحدهای مسکونی به‌همین علت و در همین منطقه است.او اضافه کرد: قاعدتاً واحدهای مسکونی باید سیستم تصفیه‌خانۀ مرکزی متناسب با حجم فاضلاب تولیدی احداث کنند، اما هنوز در این زمینه مشکل داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha