رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه هیچ محلی بهتر از هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد، گفت: برای تخصیص و تامین منابع هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

تامین اعتبار افزایش مستمری مددجویان از محل هدفمندی یارانه ها

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه هیچ محلی بهتر از هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد، گفت: برای تخصیص و تامین منابع هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی، درباره طرح حمایت از ۶ میلیون نفر، افزود: مجلس و دولت برای حمایت از ۶ میلیون قشری که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند آمادگی لازم را داشته و با تصویب این طرح حمایت های خوبی از این تعداد نیازمندان خواهد شد.

وی ادامه داد: در جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۶ حمایت های ویژه ای از محل هدفمندی یارانه ها از ۶ میلیون نیازمند انجام شده بطوریکه میزان حداقل مستمری آنها ۲۰ درصد از حداقل حقوق مصوب خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به پایدار نبودن منابع برای طرح حمایت از ۶ میلیون نفر، تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد؛ چگونه برای ۷۰ میلیون نفر جمعیت ماهانه ۴۵ هزار تومان یارانه به حساب افراد واریز می شود لذا برای ۶ میلیون نیازمند نیز می توان ۲۰ درصد حقوق مصوب را اختصاص داد.

محسنی بندپی تصریح کرد: اکنون چندسالی است که از محل هدفمندی یارانه ها ماهانه مبلغی به حساب سرپرستان خانوار به ازای هر نفر واریز می شود که این نشان می دهد هدفمندی یارانه ها محل خوبی برای حمایت از ۶ میلیون نیازمند و افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۶، تبصره ۱۴ بتواند مورد تصویب و موافقت نمایندگان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha