سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه برخی مراکز بیمارستانی مجهز به دستگاه اتوکلاو نیستند،گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت باید بر حمل و امحای پسماندهای بیمارستانی نظارت جدی داشته باشد.

برخی مراکز بیمارستانی مجهز به دستگاه اتوکلاو نیستند/دستگاه قضا به رهاسازی زباله‌های عفونی در طبیعت ورود کند

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه برخی مراکز بیمارستانی مجهز به دستگاه اتوکلاو نیستند،گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت باید بر حمل و امحای پسماندهای بیمارستانی نظارت جدی داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم امینی فرد  با بیان اینکه زباله های بیمارستانی در صورتی که به نحو مناسبی جمع آوری و معدوم نشود شیوع بیماری های خطرناکی را به همراه دارد، گفت: متاسفانه برخی مراکز درمانی و بیمارستانی نسبت به بی خطرسازی و امحای درست زباله های بیمارستانی توجهی ندارند در حالی که به اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده 11 ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺗﻤﺎمی ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ پرخطر از زباله های عادی اقدام کنند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در جمع آوری، حمل و امحای پسماندهای بیمارستانی باید استانداردها رعایت شود، افزود: در این رابطه ضوابط خاصی وجود دارد که تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی مکلف به اجرای آن هستند؛ بهتر است جمع آوری و دفع زباله های بیمارستانی به شرکت های تخصصی واگذار شود.

امینی فرد ادامه داد: به نظر می رسد ایجاد یا تشویق شرکت ها یا نهادهایی که بتوانند در ارتباط با جمع آوری و امحای زباله های بیمارستانی به صورت تخصصی کار کنند بهتر از این است که مراکز درمانی و بیمارستانی خود به این کار اقدام کنند زیرا از سویی منجر به کاهش هزینه ها می شود ضمن اینکه اعمال نظارت بر روی فعالیت شرکت ها به راحتی انجام می گیرد.

 

یکی از وظایف مهم معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت بر مدیریت پسماندهای بیمارستانی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه یکی از وظایف مهم معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت بر مدیریت پسماندهای بیمارستانی است، گفت: کارشناسان بهداشت محیط باید به طور مرتب نظارت دقیقی را بر این موضوع داشته باشند زیرا بی‌توجهی نسبت به بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شیوع بیماری های عفونی را به همراه خواهد داشت.  

 

انتقاد از رهاسازی زباله های عفونی برخی مراکز درمانی و بیمارستانی در طبیعت و حاشیه شهرها

وی با انتقاد از رهاسازی زباله های عفونی برخی مراکز درمانی و بیمارستانی در طبیعت و حاشیه شهرها، افزود: متاسفانه در فضای مجازی با عکس ها و فیلم هایی در این ارتباط مواجه هستیم در حالی که رهاسازی زباله های بیمارستانی اقدام بسیار خطرناکی برای سلامت عمومی محسوب می شود.

 

ضرورت ورود وزارت بهداشت،  محیط زیست و دستگاه قضا به موضوع رهاسازی زباله های عفونی در طبیعت

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، بر ضرورت ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست و دستگاه قضا به موضوع رهاسازی زباله های عفونی در طبیعت تاکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که این موضوع با سلامت مردم سروکار دارد و به نوعی سلامت انسان ها را تهدید می کند بنابراین به صورت جدی لازم است علاوه بر وزارت بهداشت و محیط زیست دستگاه قضا هم به این موضوع ورود و با متخلفان و عوامل رهاسازی زباله ها به صورت جدی برخورد کند.

 

برخی مراکز درمانی و بیمارستانی مجهز به دستگاه اتوکلاو به منظور بی خطرسازی زباله های عفونی نیستند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی مراکز درمانی و بیمارستانی مجهز به دستگاه اتوکلاو به منظور بی خطرسازی زباله های عفونی نیستند، تصریح کرد: هر چند مراکز درمانی و بیمارستانی مکلف به استفاده از دستگاه اتوکلاو  هستند اما متاسفانه برخی مراکز به دلیل هزینه بر بودن و منفعت طلبی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha