رییس جمهوری کاشت نهال و درخت را مختص 15 اسفند ندانست و گفت: معنای این کار آن است که بار دیگر نسبت به محیط زیست از جمله پوشش گیاهی و درختان توجه کنیم.

روحانی:باید نسبت به حراست از محیط زیست بازنگری کنیم

سلامت نیوز:  رییس جمهوری کاشت نهال و درخت را مختص 15 اسفند ندانست و گفت: معنای این کار آن است که بار دیگر نسبت به محیط زیست از جمله پوشش گیاهی و درختان توجه کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و الملسمین حسن روحانی همزمان با 15 اسفند (روز درختکاری) با کاشت نهالی در حافظیه مجموعه تاریخی-فرهنگی سعد آبادافزود: باید نسبت به حراست و حفاظت از محیط زیست بازنگری کنیم چرا که شادی ما در کنار شادابی درختان و محیط زیست خواهد بود.
وی ادامه داد: وقتی درخت را آیت خداوند می دانیم، درخت ها نشانه ای از عملکرد ما هستند و وقتی درختی با ریشه های قوی و با قامت برافراشته و شاداب می بینیم یعنی رفتار ما با طبیعت درست است. وقتی هم درختان، دود گرفته، سیاهی بر روی آن ها نشسته و پژمرده باشند، یعنی رفتار ما با طبیعت درست نیست.
رییس جمهوری اظهار داشت: امروز درشرایطی هستیم که حیات و ممات ما وابسته به محیط زیست است و محیط زیست مسئله ای تشریفاتی و فردی نیست. اگر محیط زیست دچار مشکل شود، سلامت مردم، مسائل اجتماعی و حتی امنیتی در معرض خطر قرار می گیرد و باید فشاری که برای نیازمندی ها به منابع طبیعی می آوریم را کم کنیم.
روحانی افزود: بر روی منابع آب، زمین و هوا فشار زیادی می آوریم، باید این فشارها را کاهش دهیم و راهش استفاده از تکنولوژی، مدیریت صحیح و بهره وری است.


رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما از فشار بر طبیعت باید در مسیر گذر به سمت بهره وری حرکت کنیم و به منابع آبی، هوا، جنگل ها، دریاچه ها و تالاب ها تعادل ببخشیم.
روحانی یادآور شد: ما از روز اول به مسئله محیط زیست اهمیت ویژه ای دادیم، شورای عالی محیط زیست را احیا کردیم و برای همه طرح های مهم، بزرگ و ملی پیوست محیط زیست را الزامی کردیم.
وی ادامه داد: الان وزارت نیرو نسبت به مسئله بهره وری از آب های زیرزمینی سخت گیری هایی می کند که بر مبنای این پیوست می باشد تالاب ها و هورها آبگیری می شود و در حال احیای دریاچه های خشک هستیم.


رئیس جمهوری اضافه کرد: متوقف شدن ساخت بسیاری از سدها بر مبنای این پیوست است و بسیاری از طرح های بزرگ جاده ای و ریلی که تغییر مسیر داده اند نیز بر مبنای همین پیوست می باشد. این دولت که برخی بعنوان دولت محیط زیست نامگذاری می کنند به این مقوله اهمیت می دهد.


وی افزود: توسعه باید توسعه پایدار باشد و ضروری است؛ در غیر این صورت سلامت، زندگی و نشاط از بین خواهد رفت.در اسلام نیز به حفاظت از آب ها، دریاچه ها، تالاب ها و درختکاری تاکید شده است. حتی حفاظت و حراست از وحوش نیز مورد تاکید قرار گرفته و سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) هم در این مسیر بوده است.
روحانی تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری به مسئله محیط زیست تاکید دارد و سیاست های کلی آن ابلاغ شده است. دیگر قوا نیز بر این مسئله تاکید می کنند؛ پس باید سمن ها و سازمان های مردم نهاد را فعال کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ایام نوروز که مردم مسافرت می کنند بار دیگر به مسئله محیط زیست بیندیشند و هر کس بپرسد چه سهمی را در احیای محیط زیست دارد و چه اقدامی باید انجام دهد تا از تخریب آن جلوگیری شود.


رییس دولت یازدهم گفت: از هنرمندان، ورزشکاران، اساتید و کسانی که دست به قلم دارند و در فضای مجازی فعال هستند، می خواهم به مسئله میحط زیست توجه کنند و جامعه را تشویق کنند برای اینکه چگونه از محیط زیست حفاظت کنیم.


روحانی افزود: دیدیم که درهفته های اخیر مردم خوزستان به خاطر گرد و غبار دچار مشکل شدند و مردم تهران در برخی از روزها به خاطر آلودگی با مشکلاتی همراه بودند. این ها هشدارهایی است که داده می شود تا نسبت به اعمال و رفتار خود تجدید نظر کنیم. بنابراین دولت و ملت دست در دست هم از این مشکل عبور خواهیم کرد.


بر پایه این گزارش، در این مراسم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها و مراتع حضور داشتند.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha