رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران و نیز کشور ایران می بایست توسعه جنگل کاری و درختکاری در درجه اول اهمیت قرار گیرد.

توسعه جنگل کاری و درختکاری باید در اولویت باشد

سلامت نیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران و نیز کشور ایران می بایست توسعه جنگل کاری و درختکاری در درجه اول اهمیت قرار گیرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مهدی چمران در ابتدای سیصد و سی و پنجمین جلسه شورا، با اشاره به روز 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی،گفت : متاسفانه جنگل کاری در کشور ما رو به افول نهاده و این در حالی است که کشور ما دارای نقاط خشک بسیاری است لذا توسعه جنگل کاری برای جلوگیری از نفوذ و گسترش این نقاط باید در اولویت کار ها قرار گیرد همانگونه که مقام معظم رهبری در تاکیدات خود بارها به این موضوع اشاره داشتند.

چمران گفت : توسعه جنگل کاری سبب جلوگیری از نفوذ ریز گرد ها خواهد شد لذا ما ملزم هستیم نه تنها درختان و جنگل ها را حفظ کنیم بلکه توسعه و گسترش آن را در دستور قرار دهیم و این امر تنها معطوف به تهران نخواهد بود و باید تمامی شهر های کشور به این موضوع مبادرت ورزند .

چمران در ادامه سخنان خود گفت : روز 14 اسفند ماه نیز سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) است اولین و تنها کمیته ای که امام اجازه دادند نامشان بر آن نقش ببندد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود : امیدواریم با عملکرد خوب این کمیته روز به روز شاهد آن باشیم که از تعداد مستمری بگیران این کمیته کاسته شود و آنان بتوانند خودشان با تکیه به توانمند سازی، خود را اداره کنند.

چمران در پایان از مردم تهران به واسطه گرامی داشت ایام فاطمیه و برپایی دسته جات عزاداری و هم دردی با پیامبر عظیم اشان اسلام و حضرت علی در سوگ حضرت زهرا (س) تقدیر کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha