عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خطای پزشکی قابل جبران نیست، گفت: خطای پزشکی با جان و سلامت مردم سر و کار دارد از این‌رو متولیان امر باید تدابیر خاصی برای کاهش خطاهای پزشکی بیندیشند.

خطاهای پزشکی غیرقابل جبران

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خطای پزشکی قابل جبران نیست، گفت: خطای پزشکی با جان و سلامت مردم سر و کار دارد از این‌رو متولیان امر باید تدابیر خاصی برای کاهش خطاهای پزشکی بیندیشند.

به گزارش سلامت نیوز ، نماینده مردم نائین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که نمی‌توان بدون تحقیق و مستندات درباره افزایش و یا کاهش میزان بروز خطای پزشکی در کشور اظهار نظر کرد، افزود: انتشار اخبار غلطی که صحت و سقم آن مورد تأیید نیست می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را به مردم و جامعه پزشکی کشور وارد کند.

وی خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به جامعه پزشکی را از عوارض این قبیل اطلاعات نادرست و بعضاً انتشار شایعه دانست و گفت: البته باید بر میزان خدمات نظارتی بر کار درمان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اضافه شود و با افرادی که اخبار دروغ را منتشر می‌کنند برخورد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تقویت حوزه نظارت، حوزه‌های علمی و آموزشی و مهارت‌های بالینی را از راهکارهای کاهش میزان خطاهای پزشکی برشمرد و افزود: برای انجام کارهای علمی و مهارتی لوازماتی ضروری است تا زمینه بروز خطای پزشکی کاهش یابد.

پوربافرانی با تأکید بر ضرورت تقویت آموزش‌های علمی و عملی به‌ویژه مهارت‌های بالینی گفت: ضعف در حوزه نظارتی در کار درمان سبب می‌شود تا برخی افراد سودجو به دروغ به‌عنوان پزشک و یا کادر درمان وارد تیم سلامت شوند.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و تکثیر، توزیع و انتشار اخبار گفت: از این‌رو امروزه اخبار نقش مهم و برجسته‌ای را در زندگی مردم بازی می‌کند.

نماینده مردم نائین در خانه ملت با بیان این‌که در حال حاضر میزان توجه به خطاهای پزشکی افزایش یافته است، افزود: با نظارت بیشتر در حوزه درمان حتی بسیاری از خطاهای مخفی هم دیده می‌شود.

پوربافرانی یادآور شد: حتی در مواردی صحت و سقم اخباری که از رسانه‌های معتبر و رسمی منتشر می‌شود مورد تردید است از این‌رو باید برای جلوگیری از نشر اکاذیب نظارت بیشتری بر روی اخبار منتشر شده در فضاهای مجازی صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha