به گفته رییس دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی كه با عنوان هنر و تكنولوژی مدرن تا سال 2020 اواخر آبان ماه برگزار می شود، تكنولوژی (صنعت) كه در دندانپزشكی تحولات عظیمی ایجاد كرده جایگاه این علم را در آینده نزدیك خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوزاز دبیرخانه دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، دكتر عباسعلی پایدار با بیان این مطلب افزود: دندانپزشكی هم علم و هم هنر است و دندانپزشك برای درمان علاوه بر دانش دندانپزشكی باید از دستان هنرمندی نیز برخوردار باشد.
وی ادامه داد: معمولا آن دسته از دندانپزشكانی كه با وجود داشتن دانش علمی بالا از هنر دندانپزشكی برخوردار نیستند در كار عملی، دندانپزشكان موفقی محسوب نمی شوند.
پایدار با اشاره به اینكه عكس این مساله نیز صادق است، یادآور شد: حدود یك درصد دندانپزشكان از دانش علمی بالا و هنر دندانپزشكی برخوردارند كه این افراد جزو چهره های شاخص دندانپزشكی محسوب می شوند و تعدادشان هم بسیار اندك است.
به گفته رییس دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، تكنولوژی به افرادی كه از هنر دندانپزشكی بهره مند نیستند، كمك چشمگیری می كند.
وی افزود: برای مثال دستگاههای جدید امكان دید بهتر و دقیق تر را فراهم می كند یا دستگاه رادیولوژی RVG به اجرای دقیق طرح درمان و یا تكنیك های رادیولوژی جدید (C.B.C.T) در كار گذاشتن ایمپلنت، دندانپزشك را یاری می دهد.
پایدار تصریح كرد: یكی از مهم ترین اهداف دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، چشم اندازی برای آینده دندانپزشكی كشور بر اساس تكنولوژی های موجود است.
وی افزود: هدف از برپایی این كنگره، ارایه دستاوردهای دندانپزشكی در رشته های مختلف به ویژه رشته های اصلی دندانپزشكی شامل اندودانتیكس (درمان ریشه دندان)، پریودنتولوژی (درمان بافت های نگهدارنده دندان)، ترمیمی و پروتز از سه بعد درمانی، بهداشتی و اجتماعی و پیش بینی جایگاه ایران در رشته دندانپزشكی تا سال 2020 میلادی است.
پایدار، آسیب شناسی دهان، فك و صورت، پروتز ثابت و متحرك، دندانپزشكی جامعه نگر، ارتباط پزشكی و دندانپزشكی، ارتودنسی، دندانپزشكی كودكان، چشم انداز های جدید در دندانپزشكی مدرن، اندودنتیكس، پریودنتیكس، رادیولوژی، ایمپلنت، ترمیمی، كنترل عفونت، اورژانس های مختلف در دندانپزشكی، بیماری های دهان و دندان، جراحی دهان، فك و صورت و مواد دندانی و لیزر در دندانپزشكی را از مباحث این كنگره سه روزه برشمرد.
وی همچنین از كارگاه جراحی زنده در ارتباط با بالابردن كف سینوس (سینوس لیفت)؛ كارگاه عملی زیبایی و كارگاه معرفی سیستم های ایمپلنت به عنوان كارگاه هایی نام برد كه هم زمان با برپایی كنگره اجرا می شود.
رئیس دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران از برپایی نمایشگاه مواد و تجهیزات دندانپزشكی همزمان با برپایی دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران(شعبه فارس) خبر داد.
این كنگره از 26 تا 28 آبان ماه در مجتمع باشگاهی شیراز برگزار می شود.
علاقه مندان به كسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.idafars.ir یا www.idafars.com مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha