محققان آمریکایی در بررسی‌های جدید خود دریافتند که می‌توان با کمک معاینه چشم به وجود مشکل گردش خون در پاها پی برد.

تشخیص مشکل گردش خون در پاها با معاینه چشم

سلامت نیوز:محققان آمریکایی در بررسی‌های جدید خود دریافتند که می‌توان با کمک معاینه چشم به وجود مشکل گردش خون در پاها پی برد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» در بالتیمور اظهار داشتند: تغییرات در شبکیه چشم ممکن است در تشخیص افرادی که دچار خطر تنگی رگ‌های بزرگ خونی در پاها هستند و به بیماری سرخرگ محیطی (PAD) مبتلا شده‌اند، کمک کننده باشد.

پزشکان با بیان اینکه بیماری تنگی عروق محیطی می‌تواند در کیفیت زندگی فرد تاثیرگذار باشد و مشکلات ناشی از آن جدی و گسترده است، عنوان کردند: غربالگری پزشکی برای PAD رضایت بخش نیست.

در این بررسی محققان آمریکایی به مطالعه روی 9400 فرد بزرگسال برای مدت 19 سال پرداختند. در این بازه زمانی بیش از 300 نفر دچار تنگی عروق محیطی شدند که به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا کردند. همچنین 92 نفر از بیماران به نوع حاد این بیماری دچار شده که می‌تواند به شکل گیری زخم روی پاها منجر شود و در نتیجه قطعی عضو را به دنبال داشته باشد.

محققان با در نظر گرفتن فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری تنگی عروق محیطی از قبیل دیابت، اظهار داشتند: افرادی که دچار ناهنجاری‌هایی در عروق خونی کوچک در شبکیه هستند بیشتر احتمال دارد به بیماری PAD مبتلا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان ارتباط بین خطر بروز مشکلات شبکیه‌ای و تنگی عروق محیطی در میان مبتلایان به دیابت بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha