عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر همکاری دستگاه های مختلف برای حمایت از زنان آسیب دیده، گفت: باید با تدوین برنامه های کارآمد ضریب زنان آسیب دیده را در کشور به حداقل ممکن رساند.

لزوم افزایش مراکز نگهداری زنان کارتن خواب و آسیب دیده

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر همکاری دستگاه های مختلف برای حمایت از زنان آسیب دیده، گفت: باید با تدوین برنامه های کارآمد ضریب زنان آسیب دیده را در کشور به حداقل ممکن رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر در رابطه با اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه روزانه 2 نوزاد معتاد در پایتخت متولد می شود، گفت: به طور قطع آسیب های اجتماعی و زنان آسیب دیده واقعیتی انکارناپذیر است که در جامعه وجود داشته و نمی توان منکر آن شد البته اعضای شورای شهر نسبت به چنین مسائلی آگاهی بیشتری داشته و بیشتر با این گونه مسائل سروکار دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بهتر است وزارت کشور، شورای شهر و بهزیستی به مساله زنان کارتن خواب ورود و نسبت به ایجاد گرمخانه و سامان سرا برای آنان اقدم کنند.

ذوالقدر با تاکید بر لزوم افزایش مراکز نگهداری از زنان کارتن خواب، کودکان کاروخیابانی و دیگر زنان آسیب دیده، ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد زنان کارتن خواب و کودکان کار و خیابانی بهتر است با ایجاد گرمخانه و سامان سرا در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام برداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در لایحه بودجه 96 مستمری مددجویان امداد و بهزیستی افزایش یافته است، گفت: اگر در جهت بهبود وضعیت زنان کارتن خواب و آسیب دیده و همچنین زنان سرپرست خانوار گام برداشته شود بی شک آسیب های اجتماعی در حوزه زنان به حداقل می رسد.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی کمیسیون اجتماعی مجلس، شورای شهر، وزارت کشور، بهزیستی و کمیته امداد به زنان آسیب دیده، تصریح کرد: باید ابتدا جامعه هدف را شناسایی و سپس نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کرد؛ زنان آسیب دیده باید به امنیت روحی و روانی برسند تا مسائل و مشکلات آنان به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه باید با برنامه ریزی و تدوین برنامه های کارآمد ضریب زنان آسیب دیده را در کشور به حداقل ممکن رساند، گفت: نمی توان واقعیت وجودی زنان آسیب دیده را انکار کرد؛ به طور کلی مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند عزم و اراده همگانی است و باید با هم افزایی و همگرایی در این راستا قدم برداشت.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه عواملی مانند مشکلات اقتصادی و خانوادگی، افزایش آمار طلاق، بیکاری و ...در افزایش تعداد زنان آسیب دیده موثر بوده است، تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس به مشکلات حوزه زنان توجه داشته و به طور مرتب مشکلات حوزه زنان را بررسی می کند در همین راستا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان بهزیستی جلساتی داشتیم که در لایحه برنامه ششم بندی دیده شده که بر اساس این بند دولت مکلف شده تا پایان برنامه ششم تمامی زنان سرپرست خانوار که از زنان آسیب دیده جامعه به شمار می روند را چه از حیث توانمندسازی و چه از حیث اشتغال، تحت پوشش قرار دهد البته برای رفع مشکلات تمامی زنان کشور به ویژه زنان آسیب دیده پایتخت پیگیری های لازم را از دستگاه های مسئول خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha