معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از رشد 100درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 خبر داد و گفت: در ابتدای این دولت هزینه های دارویی بار سنگینی بر دوش بیمه ها بود، به عنوان مثال 90 میلیارد تومان بابت هورمون رشد هزینه کردند که بیشتر آن برای بدنسازی بود.

90 میلیارد تومان از پول بیمه ها بابت هورمون رشد بدنسازی هزینه شد

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از رشد 100درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 خبر داد و گفت: در ابتدای این دولت هزینه های دارویی بار سنگینی بر دوش بیمه ها بود، به عنوان مثال 90 میلیارد تومان بابت هورمون رشد هزینه کردند که بیشتر آن برای بدنسازی بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سعید نمکی روز شنبه در اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت در هتل المپیک تهران افزود: روزهای اول فعالیت دولت یازدهم، بیمه ها بار سنگینی بابت هزینه های اضافه دارویی پرداخت می کردند، 90 میلیارد تومان بابت هورمون رشد هزینه می شد، هورمونی که شرکت وارد کننده انسولین وارد می کرد و بی جهت به صندوق بیمه ها فشار وارد می کرد.اما اکنون با مدیریت دولت این هزینه کم شده است و به سمت صفر میل می کند.


نمکی با اشاره به بودجه سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت با چهار و 600 میلیارد تومان بدهی معوق از سال 94 وارد سال 95 شد و با احتساب کسری امسال کل کسری بودجه در سال 95 به 9 هزار و 700 میلیارد تومان می رسید.
وی افزود: کاری که دولت با همکاری مجلس انجام داد، فروش هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که نقد کردن آن کار شاقی بود، از این اعتبار چهارهزار میلیارد تومان از کسری سازمان بیمه سلامت جبران شد.


معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: کار بزرگ دیگری که انجام شد این بود که به طور متوسط بودجه دستگاه های دولتی در سال 96 حدود 10 درصد رشد دارد اما بودجه سازمان بیمه سلامت ایران 100 درصد رشد کرد، کاری که در هیچ ردیف بودجه دیگری تکرار نشد.


نمکی افزود: مسئولان سازمان بیمه سلامت باید بدانند که این کل بضاعت دولت در سال 96 است و باید کمربندهای خود را سفت کنند و با مدیریت منابع اجازه ندهند که به هیچ وجه هزینه ها از سقف منابع درآمدی این سازمان بیشتر شود زیرا راه دیگری برای جبران کسری وجود ندارد و حتما باید گاید لاین ها و راهنماهای بالینی خدمات پزشکی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اجرا شود.


وی گفت: یک نمونه دیگری از هدررفتن منابع 150 میلیارد تومانی است که برای آزمایش ویتامین در کشور انجام شده است، در حالی که با 10 میلیارد تومان می توانستیم ویتامین سی تولید یک شرکت داخلی را برای همه افراد توزیع کنیم.


معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: هزینه های کشور فقط به بخش سلامت محدود نمی شود، بحران هایی مانند برف و سرمایی که اخیرا رخ داد، هزینه های زیادی را بر دوش دولت گذاشت، دولت باید همه بخش ها از جمله بخش های اقتصادی و دفاعی را هم مدیریت کند.
وی گفت: صندوق های بازنشستگی نیز به علت ضعفی که دارند همواره چشم به دولت دارند، کجای دنیا صندوق های بازنشستگی برای پرداخت مستمری از دولت پول می گیرند، دولت امسال37 هزار میلیارد تومان با به صندوق بازنشستگی کمک کرد، قرار بود هزار میلیارد تومان از بقیه کسری را خودشان جبران کنند اما شب عیدی اعلام کردند که نمی توانند و باز هم کمک خواستند.


نمکی افزود: از 73 هزار میلیارد تومان بودجه رفاه اجتماعی کشور، حدود 47 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی هزینه می شود.
وی ادامه داد: همه از دولت انتظار دارند و این غیرمنصفانه است زیرا مجبوریم بی تدبیری سال های گذشته را جبران کنیم، مطالبات انباشته شده خیلی زیاد است، بنابراین همه سازمان های دولتی از جمله سازمان بیمه سلامت باید برای مدیریت هزینه ها برنامه ریزی کنند، راه دیگری وجود ندارد، باید تلاش کنیم و از ورود به بازی ها و حاشیه سازی های سیاسی پرهیز کنیم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha