شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 208284

بسیاری از افراد برای لاغری دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زنند که با راه‌ها‌یی بسیار ساده نیز می‌توان کاهش وزن داشت و لاغر شد.

راه های ساده لاغری را بشناسیم

سلامت نیوز: بسیاری از افراد برای لاغری دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زنند که با راه‌ها‌یی بسیار ساده نیز می‌توان کاهش وزن داشت و لاغر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلات دنیای متمدن کنونی افزایش وزن در اثر کم‌تحرکی و غذاهای پر کالری غنی شده است. معمولا مشکل افزایش وزن پس از ازدواج رخ‌می‌دهد و این مسئله درخصوص زنان مصداق بیشتری دارد. از سوی دیگر، هرچه سن فرد کمتر باشد با سرعت بیشتر و بهتری می‌توان برنامه‌های لاغری را دنبال کرد.
 

همیشه کوچک‌ترین غذا را سفارش دهید
منو غذا را با دقت بخوانید، حتی اگر در رستوران‌های فست فود که انواع غذاهای ناسالم دارند از بین همبرگر مینی و دوبل کمترین را انتخاب کنید. معمولا کسانی که غذای اصلی سفارش نمی‌دهند حتی اگر احساس سیری هم داشته باشند هر چه سر میز غذا باشد می‌خورند، پس به جای حذف غذای اصلی کوچک ترین ظرف را سفارش دهید.

 
خوش‌بین باشید تا افکارتان مثبت شود
تنها روی افکار خوب‌تان تمرکز کنید و اهداف‌تان را به روشی مثبت تکرار کنید.
به عنوان مثال: "نیم کیلو کم کردم، این عالیه”
"آهسته، ولی مطمئن” من می‌توانم به دسر، نه بگویم”، "من می‌توانم کمتر غذا بخورم”
این جملات خوش بینانه به شما کمک می‌کند با نگرشی مثبت به اهداف‌تان برسید.

تنها غذا بخورید
هنگامی که می‌خواهید در برنامه غذایی‌تان تغییر ایجاد کنید از دوستان و خانواده می‌خواهید که در این راه کمک‌تان کنند. البته از نظر علمی ثابت شده کسانی که گروهی غذا می‌خورند بیشتر پرخوری می‌کنند، چون زمان بیشتری را سر میز غذا می‌گذرانند و علاوه بر این هنگام صحبت کردن و خندیدن نمی‌توان مقدار غذا خوردن را کنترل کرد. حتما نیاز نیست که هنگام غذا خوردن تنها باشید، اما سعی کنید به مقدار نیاز، غذا بر سر سفره بیاورید.
 
هر وقت گرسنه بودید موز بو کنید
شاید این به نظر کمی احمقانه برسد، اما ثابت شده که بو کردن غذاهایی چون سیب، نعناع و موز می‌تواند ذهن را گول بزند و این باور را در مغز ایجاد کند که در حال خوردن غذا هستید. در یکی از تحقیقات که بیش از سه‌هزار نفر در آن شرکت داشتند وقتی هنگام گرسنگی موز را بو می‌کردند کم اشتها شدند.
 
آبی؛ رنگ جدیدتان باشد
تحقیقات علمی نشان داده است که رنگ آبی باعث کاهش اشتها می‌شود. پس کمی تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال از سفره آبی، بشقاب یا لیوان‌های آبی استفاده کنید. این روانشناسی رنگ‌هاست. خیلی از رنگ‌ها اشتها را بالا می‌برند، اما رنگ آبی اشتها را کم می‌کند.
 
در مقابل آینه غذا بخورید
اشتباه نکنید این کار احمقانه و بی فایده نیست. علم ثابت کرده است که اگر هنگام غذا خوردن رو به روی آینه بایستید مقدار غذایی که می‌خورید به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha