رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به رونمایی نرم‌افزار موبایلی EOC گفت: این نرم‌افزار به سامانه یکپارچه امداد و نجات متصل بوده و براساس آن، امکان درخواست کمک از نزدیک‌ترین پایگاه امدادی وجود دارد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به رونمایی نرم‌افزار موبایلی EOC گفت: این نرم‌افزار به سامانه یکپارچه امداد و نجات متصل بوده و براساس آن، امکان درخواست کمک از نزدیک‌ترین پایگاه امدادی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی سلیمی در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات نوروزی با اشاره به رشد 8 درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال پیش از 15 آذر تا 15 اسفندماه، اظهار داشت: در این مدت بیش از 439 هزار نفر در اثر حوادث دچار آسیب شده‌اند که 376 هزار نفر آنها امدادرسانی شده و 4092 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی به رشد 252 درصدی مأموریت‌های سیل و آبگرفتگی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: بیشترین امدادرسانی در این زمینه در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیشترین عملیات کوهستان نیز در این مدت در تهران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بوده و به طورکلی تعداد آمار فوتی‌ها حین انتقال به بیمارستان 44 درصد کاهش داشته است.

سلیمی به رونمایی نرم‌افزار EOC اشاره کرد و گفت:‌این نرم افزار در دو سطح عمومی و تخصصی طراحی شده که به سامانه یکپارچه امداد و نجات متصل بوده و همواره اطلاعات را به صورت پویا دریافت می‌کند و در دسترس مدیران تصمیم‌گیر بحران قرار می‌دهد.

سلیمی گفت: براساس این نرم‌افزار، امکان درخواست کمک از نزدیک‌ترین پایگاه امدادی وجود داشته و آموزش امداد و کمک‌های اولیه جهت خودامدادی هم‌وطنان نیز ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: از طریق این نرم‌افزار نقشه مانیتورینگی حوادث در سطح کشور قابل بازدید بوده و وضعیت ترافیکی راه‌های کشور نیز مشخص است. همچنین اطلاع از آخرین زلزله‌های به وقوع پیوسته و دسترسی به شماره تماس مدیران عملیات هلال احمر از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: براساس این نرم افزار، امکان ثبت حوادث و سوانح با دقت و سرعت بالا امکان‌پذیر بوده و موجودی اقلام اساسی انبارهای امدادی و تعداد نیروهای عملیاتی نیز دراختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha