وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌‌بندی معلمان در سال آینده گفت: کارگروهی را برای تدوین نظام جدید حقوق معلمان تعیین کرده‌ایم که در آن بحث رتبه‌‌بندی را هم خواهیم داشت.

پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌‌بندی معلمان در سال آینده گفت: کارگروهی را برای تدوین نظام جدید حقوق معلمان تعیین کرده‌ایم که در آن بحث رتبه‌‌بندی را هم خواهیم داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دیروز در حاشیه دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی تمرین فعالیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای حضور دانش‌آموزان در جامعه است، گفت: این مجلس بازوی مشورتی قوی برای مدیران آموزش و پرورش است چراکه مخاطبین تصمیم‌گیری ما دانش‌آموزان هستند و نمایندگان آنها به عنوان بازوی مشورتی مدیران در مجلس دانش‌آموزی حضور دارند. امیدوارم این مجلس بتواند نظرات و پیشنهادات مفیدی برای آموزش و پرورش داشته باشد.

وی افزود: باید پرورش مقدم بر آموزش شود و اجتماعی شدن لازمه آموزش موفق تلقی شود؛ اگر این نگرش را داشته باشیم کودک و نوجوان و جوان، شاگردهای منفعل مدرسه نیستند و طرف گفت و گو و مشورت قرار می‌گیرند و فاعل امور می‌شوند. در این فضا مدرسه دیگر فقط محل درس خواندن نیست محل ارتباط با جامعه است. در چنین چشم اندازی فعالیت نهادهایی چون مجلس دانش‌آموزی معنا می‌یابد. دانش آشتیانی درباره رتبه‌‌بندی معلمان در سال آینده گفت: کارگروهی را برای تدوین نظام جدید حقوق معلمان تعیین کرده‌ایم که در آن بحث رتبه‌‌بندی را هم خواهیم داشت.

وی درباره پرداخت مطالبات معلمان عنوان کرد: پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا سال 94 پرداخت شده است، اما بخشی دیگر از مطالبات از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 و حق‌التدریس‌ها از ابتدای مهر تا پایان امسال باقی مانده است.  تا پایان امسال تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات معلمان را پرداخت کنیم و با سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا بخشی از مطالبات را تا پایان سال بپردازیم و بخش دیگر برای سال آینده می‌ماند. البته توانستیم با همراهی دولت حقوق اسفندماه معلمان را زودتر بپردازیم.وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشت 3000 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بنده نیز این مبلغ را شنیده‌ام اما هنوز گزارش آن به ما نرسیده و تا جایی که می‌دانیم 800 میلیارد تومان به صندوق برگشته است. کمیته‌ای که در این باره تعیین کرده‌ایم در حال بررسی وضعیت صندوق است و مدیران شرکت‌ها و هیأت مدیره‌هایی که فعال نبودند را تغییر داده و افراد متخصص به‌کار گرفته‌ایم، به عنوان مثال هیأت مدیره جدید بانک سرمایه از سوی بانک مرکزی تأیید شده‌اند و بزودی به‌کار گرفته می‌شوند.


همچنین وزیر آموزش و پرورش در پنجمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان که روز جمعه برگزار شد لزوم تبدیل مسائل مربوط به آموزش و پرورش به گفتمان غالب در کشور را ضروری خواند و گفت: معیشت و منزلت معلمان در کانون سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های رسمی و اجرایی کشور قرار گیرد و باید بهینه‌سازی نظام آموزش و پرورش، دغدغه عام و ملی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha