دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 208480

آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق استان مسکو شیوع یافته است و در چند روز اخیر همزمان با نابود کردن حدود 300 هزار مرغ، شمار زیادی ازمرغداری ها از حالت فعالیت و عرضه گوشت خارج شدند.

آنفلوآنزای مرغی در مسکو

سلامت نیوز:  آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق استان مسکو شیوع یافته است و در چند روز اخیر همزمان با نابود کردن حدود 300 هزار مرغ، شمار زیادی ازمرغداری ها از حالت فعالیت و عرضه گوشت خارج شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اداره موقعیت های اضطراری استان مسکو اعلام کرد: در یک مرغداری در منطقه سرگیف پاساد (حدود 70 کیلومتری شمال شرق مسکو) آنفلوآنزای مرغی شیوع یافت و 90 درصد مرغها در این مرکز نابود شد.


برپایه گزارش اعلام شده در این مرغداری بزرگ 198 هزار قطعه مرغ نابود شد.
آنفلوآنزای مرغی در مرغداری دیگری در منطقه شلکوفسکی استان مسکو نیز سبب از بین رفتن 70 هزار و 372 قطعه مرغ شد.
در همین حال، شبکه تلویزیونی 360 استان مسکو امروز اعلام کرد که عرضه محصولات چند مرغداری آلوده به آنفلوآنزای مرغی ممنوع اعلام شده است.
از سوی دیگر، سازمان نظارت بر محصولات غذایی استان مسکو مناطقی را که آنفلوآنزای مرغی شیوع یافته، تحت قرنطینه قرار قرار داده است.
کارشناسان این سازمان همچنین در مناطق مختلف استان مسکو به بازرسی مشغول هستند و به ساکنان محلی هم توصیه شده از خرید محصولات مرغداری شامل گوشت و تخم مرغ از مراکز عرضه سیار خودداری کنند.


ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N1 بین انسان و پرندگان مشترک است.
انسان در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه های پرندگان کشته شده، می تواند به این بیماری مبتلا شود.
باوجود آنکه شیوع آنفلوآنزای پرندگان به شدت شیوع آنفلوآنزای انسانی در بین انسان ها نیست و بسیار سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما در صورت انتقال، درصد تلفات و کشندگی آن بالاست و به این دلیل، مجامع بین المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.


در سال های اخیر، برای کنترل این ویروس خطرناک توافق هایی میان سه سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) صورت گرفته است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha