سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 208557

اگر به دنبال شروع تازه و تعیین هدف برای سالم زندگی کردن در سال جدید هستید، باید سه مرحله اصلی را به لیست اهدافتان در سال جدید اضافه کنید.

با سه پیشنهاد سال جدید را سالم زندگی کنید

سلامت نیوز:اگر به دنبال شروع تازه و تعیین هدف برای سالم زندگی کردن در سال جدید هستید، باید سه مرحله اصلی را به لیست اهدافتان در سال جدید اضافه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،کنار گذاشتن نوشیدنیهای شیرین و مواد قندی، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای، و انجام ورزش های منظم و روزانه شما را برای رسیدن به اهداف سلامتی در سال جدید آماده تر می کند.

نوشابه های شیرین نخورید: انجمن قلب آمریکا گزارش داده است که به طور متوسط هر آمریکایی در روز 22 قاشق چای خوری شکر مصرف می کند در حالی که این میزان در زنان از 6 قاشق و در مردان از 9 قاشق چای خوری نباید تجاوز کند. یکی از منابع اصلی قند نوشابه ها هستند و هر قوطی نوشابه طبق برآوردها حداقل 8 قاشق چای خوری شکر دارد. مصرف این نوشابه ها به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت در ارتباط است ضمن این که منجر به بروز اپیدمی چاقی در کودکان شده است.

از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید: رژیم مدیترانه ای اصیل متشکل از غذاهایی است که در ابتدای دهه 60 در مناطقی چون جنوب ایتالیا و بخش هایی از یونان معمول بود. این الگوی غذایی در دیگر مناطق پرورش زیتون در مدیترانه مثل بخش هایی از فرانسه، لبنان، پرتقال، اسپانیا، سوریه، تونس و ترکیه نیز معمول است. این رژیم محافظی در برابر ابتلا به بیماری های قلبی روقی، سرطان سینه و زوال عقل است. به جای این که به دنبال رژیم های کوتاه مدت کاهش وزن باشید، رژیم غذایی مدیترانه ای را برای حفظ سلامت عمومی و تناسب اندام در سراسر زندگی انتخاب کنید. این رژیم شامل میوه و سبزیجات کامل، غلات کامل، آجیل، روغن زیتون، ماهی، و مرغ است. اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش سطح کلسترول نیز بسیار مفید است. رژیم مدیترانه ای دارای چربی اشباع کمی است ( کمتر از 7 تا 8 درصد کل انرژی ). در حالیکه چربی 25 تا 35 درصد کل انرژی را در این رژیم تشکیل می دهد، یعنی بیشتر چربی این رژیم را، چربی های غیر اشباع تشکیل می دهند.

حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید: دستورالعمل های بین المللی پیشنهاد می کنند که حداقل در هفته 150 دقیقه و یا در روز 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشید. این نوع فعالیت بدنی خطر مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد. فعالیت های جسمی شامل باغبانی، پیاده روی سریع و استفاده از پله به جای آسانسور نیز می تواند به ورزش روزانه اضافه شود.


منبع:about

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha