چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 208688

عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: متأسفانه به تازگی افراد زیادی مبادرت به استفاده از پودرهای سفیدکننده دندان می‌کنند که این اقدام پشتوانه علمی نداشته و موجب سایش دندان‌ها می‌شود.

سلامت نیوز: عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: متأسفانه به تازگی افراد زیادی مبادرت به استفاده از پودرهای سفیدکننده دندان می‌کنند که این اقدام پشتوانه علمی نداشته و موجب سایش دندان‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، علی اسکندری زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: از عوارض عمده استفاده از پودرهای سفیدکننده دندان می توان به سایش ناخواسته دندان ها از بین رفتن عاج و مینای دندان و در نهایت بروز حساسیت های شدید دندانی اشاره کرد.

وی گفت: استفاده از این پودرها به تازگی در مجلات و فضای مجازی تبلیغ می شود بدون اینکه مخاطرات و عوارض آن به مخاطبین گوشزد شود.

اسکندری زاده با اشاره به اینکه تجویز این گونه مواد غیر علمی و غیر استاندارد بیشتر در مراکزی که خدمات زیبایی توسط افراد غیر مجرب و غیر متخصص ارائه می شود صورت می گیرد؛ افزود: پزشکان متخصص از این پودرها  استفاده نمی کنند و به بیمارانی که در این زمینه سؤال کنند عواقب استفاده از اینگونه محصولات را نیز تذکر می دهند.

وی گفت: سفید کردن دندان تنها توسط دندانپزشکان در مطب و از طریق جرم گیری صحیح است و موارد دیگری که امروزه تبلیغ می شود پشتوانه علمی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha