عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران به نقش مهم آلودگی هوا، عوامل شیمیایی و مواد دخانی از جمله سیگار در ابتلا به سرطان کلیه اشاره کرد و گفت: سیگار 2 تا 3 برابر خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد.

سیگار احتمال ابتلا به سرطان کلیه را 3 برابر افزایش می دهد

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران به نقش مهم آلودگی هوا، عوامل شیمیایی و مواد دخانی از جمله سیگار در ابتلا به سرطان کلیه اشاره کرد و گفت: سیگار 2 تا 3 برابر خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، محسن آیتی در گفت وگو با ایرنا افزود: مصرف سیگار و قلیان در بین جوانان طی سال های اخیر افزایش یافته که لازم است اقدامات لازم برای کاهش این معضل انجام گیرد.
وی با بیان اینکه سن معمول ابتلا به سرطان کلیه در دهه های ششم و هفتم زندگی است، گفت: اما این بازه زمانی کاهش یافته و اکنون این بیماری در بین جوانان هم مشاهده می شود.
آیتی ادامه داد: هرچند آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان کلیه در کشور نداریم اما این بیماری در همه جای دنیا افزایش یافته و در ایران هم در سال های اخیر بسیار فراوان شده است.
وی درمورد سایر عوامل ابتلا به سرطان کلیه گفت: عوامل ژنتیکی و رژیم غذایی هم در ابتلا به این نوع سرطان نقش موثری دارند.
به گزارش ایرنا، درد در پهلوها یا یک طرف پهلو، وجود خون در ادرار، احساس فشار در شکم و در مراحل تکامل یافته سرطان وجود توده قابل لمس، فشار خون بالا، تب و تعریق داغ، خستگی و سردرد مداوم، لاغری شدید و پایین آمدن توانایی بدن می تواند از علائم ابتلا به تومور سرطان کلیه باشد.
هر چند هر یک از این علائم نشانه بیماری های دیگری نیز هست.
آیتی همچنین بر لزوم تشخیص به موقع سرطان ها از جمله سرطان کلیه و پروستات تاکید کرد و گفت: تشخیص به موقع می تواند نقش به سزایی در کاهش آلام بیماران و درمان آنها داشته باشد.
عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران درمورد سرطان پروستات نیز افزود: مبتلایان به این نوع سرطان در ایران با وجود سیر صعودی شمار آنها، اما همچنان 10 برابر کمتر از کشورهای اروپایی هستند.
وی ادامه داد: گرچه برخی عوامل از جمله رژیم غذایی، مناطق جغرافیایی و آب و هوا در ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند، اما ژنتیک عاملی اصلی است و به همین دلیل، شمار مبتلایان در اروپا بیشتر از آسیا است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سالانه حدود 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور خبر داده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha