مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: جلوگیری از ورود خون اهداکنندگان بار اول به چرخه مصرف از طرح های مهمی است که در سال ۹۵ کلید خورد.

دستاوردهای انتقال خون در سال ۹۵

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: جلوگیری از ورود خون اهداکنندگان بار اول به چرخه مصرف از طرح های مهمی است که در سال ۹۵ کلید خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله در پیام نوروزی، اظهارداشت: سالی دیگر به اتمام می رسد و فصل بازنگری در عملکردها و راهبرد سازی برای فردایی بهتر فرا می رسد زمانی که زمین جامه سبز برتن می کند و بهار تن پوش شادی شهروندان را مهیا می نماید، وظیفه یکایک اعضاء جامعه ساختن فردایی بهتر با بهره گیری از تجارب گذشته است. در سالی که گذشت سازمان انتقال خون ایران همچنان در مسیر موفقیت گام زد و بعنوان الگویی از انتقال خون موفق در منطقه و جهان درخشید.

جلوگیری از ورود خون اهداکنندگان بار اول به چرخه مصرف از طرح های مهمی است که در سال ۱۳۹۵ بنیان آن برافراشته گشت و امید است در سال آینده در پایگاه های بیشتری به اجرا در آید.

در سال ۱۳۹۵ سازمان انتقال خون هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در تولید و ارسال پلاسما به موفقیت های بی مانندی دست یافت. امروز با قاطعیت اعلام می نماییم که پلاسما ایرانی به لحاظ کیفی قابل مقایسه با پلاسما تولید شده در بهترین کشورهای توسعه یافته جهان است.

در سالی که گذشت تعرفه گذاری خدمات انتقال خون بستر مناسبی برای صیانت از ایثار اهدا کنندگان این ماده حیاتی و زحمات کارکنان خدوم سازمان خدماتی –بهداشتی فراهم نموده که اگر به درستی از آن بهره گرفته شود، می تواند به بهینه سازی مصرف خون و مدیریت علمی طب انتقال خون منتهی گردد. با تکیه بر این دستاوردها در آستانه سال نو باید راهبردهای جدیدی در این سازمان مد نظر قرار گیرد.

سرمایه اصلی سازمان انتقال خون، اهداکنندگانی هستند که داوطلبانه قدم در مسیر خدمت به همنوع می گذراند و عصاره وجود خود را در رگ های دیگر شهروندان جاری می سازند. اهداکنندگان خون را می توان فراتر از سرمایه سلامت جامعه، سرمایه حیات اجتماعی نیز دانست. لذا تکریم این سرمایه های انسانی وظیفه همه کارکنان و مدیران سازمان انتقال خون در سراسر کشور است. در این راستا کلیه پایگاه های استانی و کارکنان تابعه موظف هستند در دو زمینه افزایش مشارکت بانوان در اهداء خون و افزایش سهم اهداکنندگان مستمر خون در چرخه انتقال خون اهتمام ورزیده و این دو شاخص حیاتی در کیفیت محصولات سازمان را بهبود بخشند.

همچنین سیاست سازمان انتقال خون مدیریت خون بیمار و تمرکز بیشتر بر کیفیت محصولات خواهد بود. برای نیل به این مقصود لازم است نگاه جزیره ای جای خود را به مشارکت در شبکه خون رسانی کشور دهد و کلیه کارکنان و واحدهای انتقال خون خود را بخشی از مجموعه انتقال خون دانست و نیاز کشور به خون و فرآورده های آن را با مشارکت سایر استانها مرتفع نمایند.

در سال گذشته اینجانب بر مفهوم رفتار سازمانی تاکید فراوان نموده ام. برخود واجب می دانم که به منظور ارتقاء عملکرد سازمان انتقال خون ایران یک بار دیگر بر اهمیت مشارکت کلیه کارکنان سازمان انتقال خون در فرآینده های سازمان، دلبستگی به سازمان و دستاوردهای آن و کارگروهی تاکید نمایم و به سهم خویش به پرسنل سازمان انتقال خون اطمینان دهم که تا جایی که سازوکارهای قانونی اجازه دهد، پرداخت ها و مطالبات در این سازمان خدماتی –بهداشتی بر اصول ستانده محور بنا می شود که در آن عملکردها و کارگروهی در ارتقاء شاخص ها معیار قضاوت  خواهد بود. چنین رویه ای به ما کمک خواهد کرد که در مسیر بهبود کیفیت و افزایش همدلی در سازمان انتقال خون گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha