رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، در پیام نوروزی، خواستار توجه بیش از پیش مسئولان نظام سلامت به جامعه پرستاری شد و گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت پرستاری است.

سلامت جامعه در گرو سلامت پرستاری است/ مرگ ۱۳پرستار در سال ۹۵

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، در پیام نوروزی، خواستار توجه بیش از پیش مسئولان نظام سلامت به جامعه پرستاری شد و گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی در پیام نوروزی خود آورده است: در پایان سال شاهد حادثه دلخراش ریزش ساختمان پلاسکو بودیم. پلاسکو تجربه تلخی بود. تجربه ای که به ما می فهماند که پرستاران بایستی بیش از پیش در جامعه حضور فعال داشته باشند و به علل واکاوی جریان هایی مثل پلاسکو و امثال آن بپردازند تا با پیشگیری از این حوادث مانع از بروز تالمات روحی برای هموطنان عزیز شوند و اگر هم اتفاقات تلخی از این دست افتاد، در خصوص کنترل و کاهش خطرات استرس پس از سانحه مفید واقع بشوند.

بسیاری از مسائل در جامعه امروزی ما می تواند مصداق حادثه پلاسکو باشد. در واقع جامعه ما نوعی از جامعه پلاسکویی است که  اگر خدای ناخواسته طبقه ای از طبقات اجتماع بنا به دلایلی بر اثر بی عدالتی و نابرابری ریزش کند، این ریزش به شکل «دومینو» می تواند تمام جامعه را در بر بگیرد و از این جهت هشداری است برای مسئولین که تلاش بیشتر در جهت تحقق عدالت اجتماعی داشته باشند. ثابت شده که با کاهش هر درصد از سرانه در آمد ملی یک در صد به خشونت در جامعه اضافه می شود. جا دارد به مسئولین محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرض کنم که وقتی دو درصد مالیات بر ارزش افزوده ملت اضافه می شود برای تامین هزینه های گزاف طرح تحول نظام سلامت، در واقع دو درصد به خشونت و نیز بیماری های روانی جامعه اضافه شده است. جا داشت ما بتوانیم با کاهش این هزینه ها به بهبود وضع آرامش، معیشت و زندگی مسالمت آمیز مردم در جامعه کمک بکنیم.

طی سال گذشته قریب به ۱۳ نفر از همکاران پرستار ما متاسفانه در سنین جوانی (بین ۲۵ تا ۴۵ سال) با شک قریب به یقین ابتلا به سندروم کاروشی یا مرگ در اثر کار زیاد بدرود حیات گفتند و ما در پی هر حادثه این هشدار و تذکر را به جامعه پرستاری و مسئولین دادیم که مراقب وضعیت پرستاری باشند. پرستاری بر اثر بار کمر شکن طرح تحول نظام سلامت جانش را از دست می دهد بنابر این جا دارد که مسئولین در این زمینه اقدام موثری را انجام  دهند و پرستاران هم مراقب این سندروم باشند و با ایجاد تعادل بین کار، تفریح و زندگی، زندگی با نشاطی را برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

در این راستا از اصلی ترین برنامه ها و رویکردهای سازمان نظام پرستاری در سال ۹۶، تدوین برنامه نشاط و تندرستی پرستاران خواهد بود. این برنامه کمک می کند که پرستاران در کنار تغذیه صحیح، تحرک کافی، پرهیز از موارد پر خطر و همینطور انجام به موقع تست های آزمایشگاهی و همچنین ایجاد تعادل بین کار، تفریح و زندگی، زندگی با نشاطی را برای خود و خانواده شان رقم بزنند چراکه سلامت جامعه در گرو سلامت پرستاری است.

امیدواریم سال نو سرشار از موفقیت، پیروزی و بهروزی برای شما عزیزان باشد و نیز امیدواریم که سال آینده سالی باشد پر از تعامل و همکاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرستاران و سازمان نظام پرستاری کشور.

در پایان دعوت می کنم از پرستاران عزیز کشور که با حضور پرشور خود در انتخابات پیش رو بار دیگر حضور خود را در عرصه های اجتماعی ثابت کنند و با رای خود تعالی و پیشرفت را برای جامعه و همینطور پرستاری کشور و همچنین سلامت جامعه رقم بزنند.

برای همه پرستاران عزیز در جای جای میهن اسلامی آرزوی سربلندی و موفقیت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha