معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: صرفه جویی سالیانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از کاهش ارزبری واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده حمایت از تولید در این حوزه بوده است.

سالیانه ۱۰۰۰میلیارد صرفه جویی ارزی در واردات دارو و تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: صرفه جویی سالیانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از کاهش ارزبری واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده حمایت از تولید در این حوزه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، فرا رسیدن سال نو و مصادف شدن آغاز آن با میلاد حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی(ع) را به ملت عزیز ایران اسلامی و مقام معظم رهبری تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

فرا رسیدن سال نو و مصادف شدن آغاز آن با میلاد حضرت زهرا (س) وامیرالمومنین علی(ع) را به ملت عزیز ایران اسلامی و مقام معظم رهبری تبریک عرض نموده و از درگاه الهی، توفیق و سربلندی روزافزون مردم را درخواست می کنم.

نوروز سال ۱۳۹۶ را در حالی آغاز می کنیم که دوره ۴ ساله اول دولت تدبیر و امید به ماه های پایانی خود نزدیک می شود. خداوند متعال را شاکریم که وقتی به مرور فعالیت های خود در این سه سال و اندی می پردازیم خود را شرمسار پروردگار و مردم و البته وجدان خود نمی بینیم و  میدانیم که تمام تلاشهای خود را برای اخذ بهترین تصمیمها و پیشبرد آنها به کار برده ایم.

سازمان غذا و دارو، سازمان مهمی است و اهمیت آن بی شک ناشی از وظایف سنگینی است که قانون بر دوشش نهاده است و همچنین اهمیتی که مردم برای سلامت خود قائل هستند. از این رو ما در این سازمان همواره باید آماده پاسخگویی باشیم. در این راستا مستند نمودن اقدامات و فعالیت ها بگونه‌ای که در هر لحظه توانایی پاسخگویی داشته باشیم ضروری است.

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود امسال  نیز اقتصاد مقاومتی را مانند سال های قبل مورد تاکید قرار دادند و این نامگذاری نشان دهنده راهی است که باید پیموده شده و بشود. با افتخار اعلام می کنم که همواره فرمایشات ایشان نصب العین و چراغ راه سیاستگذاری های ما  ‌در حوزه سلامت بوده است.

آنچه که قبل از این دولت بر حوزه غذا و داروی کشور گذشت هنوز فراموش نشده است. خدا را سپاس می گوییم که در این دولت نه تنها آن مشکلات بطور ریشه‌ای شناسایی و برطرف شد بلکه با اتخاذ سیاست های اجرایی مناسب شاهد رونق در صنایع تولیدی حوزه سلامت نیز بودیم به گونه‌ای که ارزیابی شرکت های اصلی این حوزه نشان می دهد که در ۳ سال اخیر بطور میانگین ۲۵ درصد افزایش اشتغال زایی داشته اند.

همچنین صرفه جویی سالیانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از کاهش ارزبری واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیز نشان دهنده حمایت از تولید در این حوزه بوده است. اما یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو که در سال جدید ضرورت به اتمام رسانیدن آن به شدت احساس می شود، اجرایی شدن سامانه جامع غذا و دارو است.

در حال حاضر به دلیل توسعه فعالیت های نرم افزاری، نیازی به حضور فیزیکی افراد حقیقی و حقوقی برای ثبت سفارش و یا اخذ مجوز در محل سازمان غذا و دارو وجود ندارد و تمامی آمار و ارقام مربوط به میزان، مبدا و منبع واردات و زنجیره تامین کالاهای سلامت در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی است.

با تکمیل و اجرایی شدن این سامانه ها حذف کامل سلایق شخصی در تصمیم گیری‌ها و ردیابی و رهگیری کالاهای سلامت در زنجیره تامین میسر شده و عرصه بر مافیای تقلب، جعل و قاچاق در حوزه سلامت به شدت تنگ خواهد شد. شکرگزار درگاه الهی هستیم و استعانت می جوییم برای تکمیل و فرجام نیک اقدامات در سال جدید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha