جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 208932

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد محور هراز در استان های تهران و مازندران به علت بارش برف شدید از ساعت 8 صبح جمعه تا اطلاع بعدی بسته است.

برف، محور هراز را بست

سلامت نیوز: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد محور هراز در استان های تهران و مازندران به علت بارش برف شدید از ساعت 8 صبح جمعه تا اطلاع بعدی بسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سامانه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از بسته شدن مسیر جنوب به شمال آزادراه خرم آباد-پل زال در استان لرستان تا اطلاع بعدی خبر داد و علت آن را ریزش کوه اعلام کرد.
همچنین به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکنون ترافیک در محور هراز در بخش های امامزاده هاشم و سه راهی لاسم سنگین است.
ترافیک در برخی نقاط محور کندوان نیز نیمه سنگین گزارش شده است و در دیگر راه ها تردد به طور عادی ادامه دارد.

** اختلال های جوی در تردد جاده ای
امروز (جمعه) در برخی محورهای استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، زنجان، قزوین، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری و کردستان بارش برف و باران رخ داده است.
همچنین در برخی محورهای استان های خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، هرمزگان، قم، کرمانشاه، گلستان و گیلان بارش باران را شاهدیم.
همچنین به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محور فرعی شمشک- دیزین در استان های تهران و البرز به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی بسته است.
به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور دیروز با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی، غربی و مرکزی، درباره لغزندگی جاده های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب و بالا آمدن رودخانه ها در جمعه هشدار داده بود.
امروز در استان های کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش برف و لغزندگی جاده پدیده غالب است.
جمعه بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان و دامنه های البرز در مازندران و تهران نیز ادامه می یابد.
ساکنان هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام نیز جمعه با وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها) روبرو می شوند.
پیش بینی می شود بارش برف در جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی شود.
با توجه به این موارد، توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدام های لازم صورت گیرد.
جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.
از این رو، توصیه می شود تردد شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha