پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 20907

رئیس مرکزتحقیقات دیابت استان یزد گفت: 20 درصد افراد بالای 30 سال در یزد دیابت داشته و 93درصد دیابتی های این استان به عوارض نوروپاتی مبتلامی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دکتر محمد افخمی افزود: بیماری دیابت یک بیماری سندرم متابولیک است که سالیانه درحال افزایش بوده وعامل مهم آن نیز زندگی شهرنشینی است.
وی خاطرنشان ساخت: درسال 76 مطالعات نشان دادکه 5/14درصد از مردم استان یزد به دیابت مبتلا بودند که در مدت 12سال این آمار به 5/1 تا دو برابر رسیده است.
دکترافخمی شهرنشینی، افزایش سن، تغییر شیوه زندگی و استفاده از غذاهای پرکالری وفست فود را ازعوامل مستعد بیماری دیابت درسراسر دنیا و ایران عنوان کرد وافزود: کاهش فعالیت های فیزیکی واسترس های محیطی ازدیگر عوامل بروز دیابت نوع دو هستند.
وی اضافه کرد: از سال 2010 تا 2030 قریب به 54 درصد مردم کل جهان به بیماری دیابت نوع دو مبتلامی شوند.
وی بیماری قلبی،کلیوی، ناتوانی جنسی، درگیری های اعصاب مرکزی، درگیری عروق بزرگ اندام تحتانی را از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه دراستان یزد عوارض مزمن نیز شیوع بالایی دارد و براساس مطالعات انجام شده دراستان اصفهان 75درصد، اسلامشهر 33 درصد و استان یزد 93 درصد ازمراجعه کنندگان به مراکز درمانی دیابت را مبتلایان به نوروپاتی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha