پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نرخ بی‌سوادی در دختران به دلیل مسائل عقیدتی، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... بیش‌ از پسران است.

نرخ بی سوادی دختران ایرانی بیش از پسران

سلامت نیوز: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نرخ بی‌سوادی در دختران به دلیل مسائل عقیدتی، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... بیش‌ از پسران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: سال 1395، 480 هزار نفر در نهضت سوادآموزی ثبت نام کردند که 360 هزار نفر از این جمعیت یعنی حدود 77 درصد خانم و مابقی آقا بودند که این آمار نشان می‌دهد نرخ بی‌سوادی و تمایل به ادامه تحصیل در دختران و زنان بیشتر است.
 
به گفته وی، در سال‌های 93 و 94 نیز نرخ ثبت نام زنان در نهضت سواد آموزی به ترتیب 78 و 79 درصد بود.
 
باقرزاده با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی تلاش می‌کند نرخ زنان و دختران بازمانده از تحصیل را کاهش دهد، گفت: نرخ بی‌سوادی در زنان و دخترانی که در جنوب کشور ساکن هستند، بیشتر است. از علل بی‌سوادی زنان در کشور می‌توان به ازدواج‌های زودهنگام، مسائل عقیدتی، نبود مدرسه، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... اشاره کرد.
 
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه گفت: در تمام دنیا نرخ بی‌سوادی زنان بیش از مردان است به گونه‌ای که آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک سوم از بی‌سوادان جهان را مردان و دو سوم را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha