سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال 96انجام آزمایش های جدید در سازمان انتقال خون راه اندازی وهمچنین زمان جوابدهی کاهش خواهد یافت.

راه اندازی آزمایش های جدید و کاهش زمان جوابدهی در سال 96

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال 96انجام آزمایش های جدید در سازمان انتقال خون راه اندازی وهمچنین زمان جوابدهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر حاجی بیگی امروز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آخرین نشست بررسی فعالیت های آزمایشگاه های تشخیص طبی و مرجع در سال 1395 اعلام شد که بیش از 90 درصد از اهداف مورد نظر این سازمان در سال گذشته اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: از آن جمله می توان به اخذ امتیاز مطلوب اعتبار سنجی از معاونت درمان دانشگاه ایران و پروانه فعالیت پنج ساله ، راه اندازی روش کمی لومینسانس ( تابش نور از ترکیـبات خـاصی ) در انجام آزمایشهای هورمونی و ایمونولوژی، متمرکز سازی فرآیندها و حذف فرآیندهای موازی، کاهش چشمگیر زمان انجام و جوابدهی آزمایش ها یاد کرد.
حاجی بیگی ادامه داد: کاهش حجم نمونه گیری از طریق ایجاد واحد تفکیک و توزیع نمونه، تجمیع فضای فیزیکی و به روز سازی ساختار بخش ها، تغییر برنامه نرم افزاری و برگه های نتایج آزمایشها، ایجاد امکان پرداخت هزینه آزمایش ها از طریق کارت های بانکی در باجه های پذیرش ، تشکیل تیم فنی از متخصصان برای نظارت بر صحت و دقت نتایج آزمایش ها از مواردی است که در سال 96 انجام می شود.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: چند آزمایش مهم که مورد درخواست مراجعه کنندگان و پزشکان بوده،‌ نیز راه اندازی شده است و از ابتدای امسال در این مرکز پذیرش می شود که مهمترین آنها آزمایش ویتامین دی، فولات ، B12 و تومور مارکرها هستند.

سالانه در ایران بیش از 2میلیون و صد هزارنفر به صورت کاملا داوطبانه خون اهدا می کنند و شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای هر هزار نفر است که در منطقه و جهان این شاخص بسیار خوب ارزیابی می شود .








برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha