مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری، سهم ایران از «گردشگری سلامت» دنیا را یک میلیارد دلار اعلام کرد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری، سهم ایران از «گردشگری سلامت» دنیا را یک میلیارد دلار اعلام کرد.

 

به گزارش  مهر ، محمد علی فیاضی با حضور در برنامه «نبض» شبکه خبر، گفت: در حوزه گردشگری سهم ایران نیم درصد از سهم ۲۰۰ میلیارد دلاری جهان است که به هیچ وجه مطلوب نیست، درآمد ما در گردشگری سلامت بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار است که نسبت به آمارهای جهانی رقم ناچیزی به حساب می آید.

وی افزود: براساس اعتبار بخشی های صورت گرفته، بالغ بر ۱۰۱ بیمارستان ما می توانند گردشگر خارجی در زمینه سلامت جذب کند.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی سازمان میراث فرهنگی گفت: بعد از سه سال گواهی نامه حرفه گردشگری سلات را تنظیم کرده ایم، ۱۹ شرکت مسافرتی و ۹ مرکز درمانی متولی ارائه خدمات گردشگری سلامت در کشور هستند، بحث جان و آبروی کشو دو موضوع حساس است و همین امر موجب شده تا بسیاری از شرکتهای خدمات مسافرتی نتوانند در این حوزه ورود کنند.

فیاضی افزود: برای دریافت مجوز گردشگری سلامت، آژانس ها باید سه سال سابقه کار داشته باشند، پزشکی به عنوان مسئول فنی در اختیار داشته باشند، دوره های آموزشی خاصی را دیده باشند و در نهایت بازاریابی مناسبی درباره ایران داشته باشند البته هنوز کاستی هایی وجود دارد، سال گذشته افغانستان بیشترین گردگری سلامت را داشت که متاسفانه ایران این فرصت را به دلیل نبود زیرساختها از دست داد و عملا این فرصت را در اختیار هندوستان قرار داد.

وی افزود: وزارت خارجه به سرعت ویزای تی می دهد و عمده مشکلات ما، بیمارستان هایی هستند که بیماران را به صورت عادی پذیرش می کنند زیرا برخی از دلالان در این زمینه حضور پیدا کرده اند که این امر نیازمند نظارت بیشتر وزارت بهداشت است و این وزارتخانه تنها مجری اعتبار بخشی به این آژانس هاست.

فیاضی ادامه داد: اگر بیمارستان ها از پذیرش افراد به صورت متفرقه خودداری کنند می توانند چالش های این امر به طور چشمگیری کاهش دهند.

وی گفت: سهم ما از تبلیغات بین المللی تنها ۲۰ سنت است درحالی که سهم ترکیه ۳۰۰ میلیون دلار است، ما کلا یک میلیون دلار سهم تبلیغ گردشگری خارجی در اخیتار داریم که رقم بسیار ناچیزی است.

فیاضی افزود: در کشورهای دیگر دولت ها از شرکت های گردشگری به شدت حمایت می کنند که متاسفانه شرکت های ایرانی از این امر بی بهره اند که خود نیازمند تخصیص اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha