خوردن ته‌دیگ‌های سوخته و افزایش مصرف كربوهیدارت‌ها نظیر برنج به‌ویژه در مناطق شمالی كشور افزایش بروز سرطان مری و معده را سبب شده است

در آستانه پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان عمومی عنوان شد:

خوردن ته‌دیگ‌های سوخته از علل بروز سرطان‌های مری و معده است.

توصیه یک جراح عمومی:

انجام تست ها و آزمایش های غربالگری جهت تشخیص زود هنگام سرطان از ده پنج به بعد.

 

به گزارش سلامت نیوز عضو كمیته اجرایی پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینكه خوردن ته‌دیگ‌های سوخته و افزایش مصرف كربوهیدارت‌ها نظیر برنج به‌ویژه در مناطق شمالی كشور افزایش بروز سرطان مری و معده را سبب شده است، گفت: همچنین نوشیدن چای داغ و سوختگی مری بروز سرطان مری را موجب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دبیرخانه پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان عمومی، دكتر آرمین استفاده از فست‌فودها و نمك به مقادیر فراوان را از دیگر علل بروز سرطان مری و معده برشمرد و افزود: افزایش سن امید به زندگی، تغییر وضعیت زندگی و تغذیه، افزایش استعمال دخانیات و شرایط محیطی میزان بروز سرطان را در كشور افزایش داده است.

وی استعمال دخانیات را دشمن درجه یك سلامتی و علت اصلی ایجاد انواع سرطان‌ها عنوان كرد و افزود: به علت شیوع فراوان سرطان معده در ژاپن غربالگری این سرطان  از سنین كم و مراحل ابتدایی انجام می‌شود.

آرمین مراجعه برای انجام تست‌ها و آزمایش‌های غربالگری را از دهه 5 به بعد توصیه كرد و یادآورشد: اگر تشخیص و درمان به موقع و زود هنگام انجام شود 5 سال پس از درمان و تحمل عوارض آن فرد طول عمر طبیعی دارد.

عضو كمیته اجرایی پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان عمومی از روش‌های آندوسكوپی و اندوسونو به عنوان روش‌های تشخیصی با هدف تشخیص و درمان زودهنگام و اثربخش نام‌برد و یادآورشد: سرطان معده در مردان شایع‌تر است.

گفتنی است، پنجمین كنگره انجمن علمی جراحان عمومی 19 تا 21 آبان 89 با موضوع سرطان‌های شایع در ایران با حضور اساتید برجسته و مجرب در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود كه شركت برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha