سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 209332

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از مین و کمک برای اقدام علیه آن، 4 آوریل 2017 برابر با 15 فروردین ماه جای گفت صلح بدون اقدام علیه مین صلحی ناتمام است.

صلح بدون اقدام علیه مین صلحی ناتمام است

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از مین و کمک برای اقدام علیه آن، 4 آوریل 2017 برابر با 15 فروردین ماه جای گفت صلح بدون اقدام علیه مین صلحی ناتمام است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

در جهان  امروز، مخاصمات روز به روز به سمت تکثر و تسلسل بیشتر پیش می‌روند.

مسئله نگران کننده تر آن است که بسیاری از طرفین جنگ، بی شرمانه غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و وقیحانه حقوق بین الملل بشردوستانه را نادیده می گیرند.

سالانه، مواد منفجره بهینه سازی شده هزاران غیرنظامی را مجروح یا از بین می برند.

این جنگ افزارهای مهلک در خانه‌ها و مدارس پنهان هستند، و موجب ایجاد وحشت در جمعیت محلی می شوند.

در خلال بیست سال گذشته، سازمان ملل متحد و شرکایش مناطق وسیع آلوده به مین ها و مهمات منفجرنشده باقی مانده ازجنگ را پاکسازی کرده اند. زمین‌هایی که زمانی خطرناک و غیرقابل استفاده بودند به غیرنظامیان باز گردانده شدند و آنان را قادر ساختند که جوامع خود را بازسازی نمایند. مین روبی از جاده‌ها و باندهای فرود گاه، موجب تسهیل دسترسی به این مناطق برای امور بشردوستانه به مردم نیازمند شده است.

سازمان ملل متحد کمک‌های پزشکی را برای قربانیان فراهم کرده است و به میلیون‌ها نفر آموزش داده که چگونه در خلال یا پس از مخاصمات امنیت خود را حفظ نمایند.

ما همچنین به هزاران زن و مرد برای مشاغل اقدام علیه مین آموزش داده‌ایم، که موجب تقویت و حفظ صلح می شود.

اینجانب از زنان و مردان شجاعی که درعملیات اقدام علیه مین مشغول به کارهستند به خاطر تلاش نجات بخششان تشکرمی کنم.

اینجانب از "گروه میان سازمانی هماهنگی برای اقدام علیه مین" به خاطر رویکرد نیاز محور و مردم محوری که اتخاذ نمودند و به خاطر تلاش نجات بخششان قدردانی می کنم.

همچنین اینجانب "خدمات اقدام علیه مین سازمان ملل متحد"را در بیستمین سال فعالیتش و به پاس رهبری، شجاعت و تعهدش در امور مربوط به صلح تحسین می کنم.

صلح بدون اقدام علیه مین صلحی ناتمام است.

اینجانب تمامی دولت‌های عضو را ترغیب می نمایم  که در زمان مذاکره پیرامون صلح، زمان ارائه کمک های بشردوستانه در مناطق جنگی و زمانی که به دنبال پیشگیری از آسیب در مخاصمات هستند این مسئله را درصدر دستورکارهای بین المللی قرار دهند.

عملیات اقدام علیه مین بنیان بهبودی و توسعه پایداررا تشکیل می دهد.

هیچ فردی، حتی پس از اتمام جنگ، نباید مجبور به زندگی در سایه ترس از مرگ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha