چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

کلیه‌ها به‌عنوان تصفیه‌خانه‌های بدن نقش مهمی در اندام ما دارند و وظیفه خروج مواد زائد و سمی را به عهده دارند. گاهی کلیه‌ها وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهند واگر شما اهل چکاپ کردن‌های دائمی نباشید متوجه این نارسایی‌هایی که در کلیه اتفاق افتاده نمی‌شوید.

چگونه ناسالم بودن کلیه را تشخیص بدهیم

سلامت نیوز:کلیه‌ها به‌عنوان تصفیه‌خانه‌های بدن نقش مهمی در اندام ما دارند و وظیفه خروج مواد زائد و سمی را به عهده دارند. گاهی کلیه‌ها وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهند واگر شما اهل چکاپ کردن‌های دائمی نباشید متوجه این نارسایی‌هایی که در کلیه اتفاق افتاده نمی‌شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، نشانه‌هایی وجود دارد که با توجه به آنها می‌توانید از مشکلات کلیه باخبر شوید و پیش از آنکه این مشکلات به بیماری‌های حاد و دردناک کلیه‌ها منجر شود آن را درمان کنید. افزایش سموم در جریان خون یک نوع طعم فلز دارد که شما در دهان‌تان مزه آن را حس می‌کنید و نفس بدبویی دارید. بعضی بیماران از این مساله که بیشتر مواد غذایی طعمی فلزی می‌دهند اعتراض دارند و به پزشک مراجعه می‌کنند.

احساس نیاز به دفع بیش از حد یا کمتر از حد معمول ادرار می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های کلیوی باشد. اختلالات ادراری نیز می‌تواند ناشی از این موضوع باشد. اختلالات ادراری عبارتند از: تیره یا روشن بودن زیاد از حد ادرار، داشتن ادرار کف‌آلود یا ادرار دارای حباب و ادرار دارای لکه خون. بدون کار کردن صحیح کلیه و نظارت بر عملکرد گلبول‌های قرمز خون، ممکن است فرد دچار کم‌خونی خفیف تا شدید شود.

از سوی دیگر احساس خستگی دائمی، سرمای غیرمنتظره در هوای معمولی، احساس سرگیجه و کمبود نفس نیز نشان از عملکرد ناصحیح کلیه دارد. عملکرد صحیح کلیه‌ها می‌تواند به حذف مواد سمی در جریان گردش خون بینجامد و هرگونه اختلال در این چرخه می‌تواند باعث مشکلات پوستی یا خارش شود. مشکلات پوستی که با درمان‌ها و پماد‌های موضعی حل نمی‌شود، نشان‌دهنده بیماری کلیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha