چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 209488

در برخی موارد، ناراحتی های گوارشی و دل درد ها نشانه ی یک مشکل جدی بوده و نیاز است به پزشک و گاهی حتی به اورژانس مراجعه کنید.

دل دردهایی که باید جدی بگیرید

سلامت نیوز: در برخی موارد، ناراحتی های گوارشی و دل درد ها نشانه ی یک مشکل جدی بوده و نیاز است به پزشک و گاهی حتی به اورژانس مراجعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، دستگاه گوارش ما بسیار حساس است و همه چیز از استرس گرفته تا نوع غذایی که مصرف می کنیم، به راحتی آن را تحت تأثیر قرار می دهند. خوشبختانه، در اکثر موارد، یک دل درد و دل پیچه ی مختصر با چند بار مراجعه به سرویس بهداشتی رفع می شود، اما اگر برای یک یا دو روز به طول بیانجامد، معمولا نگران کننده خواهد بود.

اگر شما دچار استرس هستید، داروی جدیدی مصرف می کنید و یا در سفر به سر می برید، اغلب چیز نگران کننده ای برای این دردها وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که آن ها را نادیده بگیرید.

از سوی دیگر در برخی موارد، ناراحتی های گوارشی و دل دردها نشانه یک مشکل جدی بوده و نیاز است به پزشک و گاهی حتی به اورژانس مراجعه کنید.


مشکلات مداوم

مهم ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، یک تغییر مداوم در وضعیت دستگاه گوارشی است، مثل تغییراتی در گاز، دل دردها و درد معده و یا تغییرات اجابت مزاج. اگر قبلا این مشکل را نداشته اید و بیش از چند روز احساس ناراحتی کردید، زمان آن رسیده که به پزشک مراجعه کنید.


درد شکم همراه با علائم دیگر

در حالی که یک دوره کوتاه مدت از دل درد نگران کننده نیست، اما اگر این درد توام با یک سری علائم هشداردهنده بود، باید به یک پزشک مراجعه کنید. این علائم شامل از کاهش ناگهانی وزن، بلع مشکل غذا و یا وجود خون در مدفوع است.

مشکلاتی نظیر سندرم روده تحریک پذیر و ریفلاکس معده می توانند در شب شعله ور شده و باعث اختلال خواب شوند

اگر شما متوجه یکی از این علائم همراه با دل درد و دل پیچه شدید، زمان مراجعه به پزشک است. تعداد مشکلات روده ای مرتبط با این علائم، زیاد است و می تواند شامل هر چیزی باشد از هموروئید (بواسیر) گرفته تا سرطان.


دیدن خون در مدفوع

در حالی که دیدن خون در مدفوع می تواند نگران کننده باشد، اما این نشانه اغلب خوش خیم است. اگر فرد جوانی با مقداری خون در هنگام اجابت مزاج روبه رو شود، می تواند نشانه یک پارگی در مجرای مقعد باشد. اما اگر این مشکل برای فردی مسن که تا به حال چنین حالتی را شاهد نبوده، رخ دهد، باید منتظر یک مشکل جدی تر باشد.


درد

اگر گاه و بیگاه احساس می کنید، چیزی مانند چاقو در شکم تان فرو می رود، احتمالا این مشکل چیزی بیش از دمدمی مزاج شدن نیست. اما اگر به نظر می رسد این درد در یک نقطه ی خاص آن هم هر روز و یا در طی چند روز اتفاق می افتد، به خصوص اگر به نظر می رسد درد در حال بدتر شدن است، باید موضوع را با پزشک در میان بگذارید. اگر درد، شدید و ناتوان کننده باشد، باید به اورژانس مراجعه کنید. آپاندیسیت (درد در قسمت پایین و راست شکم) و مشکل کیسه صفرا (درد در قسمت بالا و راست شکم) به عنوان دو مشکل اضطراری ممکن است رخ دهند.


هم کاسه شدن مشکل گوارشی و خواب

آیا این طور به نظر می رسد که به محض رفتن شما به رختخواب، سیستم گوارشی تان دچار مشکل می شود؟ ممکن است مشکل ریفلاکس اسید معده باشد. به این دسته مشکلات ، اختلالات عملکردی می گویند و مشکلاتی نظیر سندرم روده تحریک پذیر نیز می تواند در شب شعله ور شده و از خواب راحت جلوگیری کند و باعث اختلال خواب شود. در هر حال بهتر است به یک پزشک مراجعه نمایید.


قرار داشتن در معرض خطر بیماری های گوارشی

سیگار کشیدن، خطر انواع متعددی از سرطان ها، نه فقط سرطان ریه را افزایش می دهد. بنابراین اگر سیگاری هستید، بهتر است هر گونه تغییرات گوارشی را با پزشک در میان بگذارید، همان طور که سابقه ی خانوادگی ابتلا به سرطان روده و یا سایر بیماری های دستگاه گوارش را به پزشک تان می گویید.

از آن جا که شما در معرض خطر بالایی قرار دارید، بهتر است از هر گونه مشکل گوارشی مداوم و طولانی مدت چشم پوشی نکنید و اگر مشکل تان بیش از چند روز به طول انجامید، حتما نزد پزشک بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha