یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 20962

دوره بلوغ زمانی بسیار حساس و مهم است چون چارچوب اصلی برای رشد غدد سینه ایجاد می‌شود.آنچه از آزمایشات ما روی حیوانات آزمایشگاهی بر می‌آید این است كه مصرف زیاد غذای پرچرب در این دوران سبب ایجاد التهاب در غدد سینه می‌شود كه حاصل آن افزایش خطر سرطان سینه است.

توجه به رژیم غذایی دوران بلوغ ضروری است
سلامت نیوز: كارشناسان تغذیه می‌گویند: رژیم غذایی حاوی چربی زیاد در دوران بلوغ با افزایش خطر بروز سرطان سینه در سنین بالاتر رابطه مستقیم دارد.

به گزارش ایسنا، پروفسور ساندرا هاسلام، استاد فیزیولوژی و رییس مركز سرطان سینه و محیط زیست دانشگاه میشیگان به همراه دكتر ریچارد شوارتز استاد میكروبیولوژی و معاون كالج علوم طبیعی در این دانشگاه در بررسی‌های خود به این نتایج دست یافته‌اند.

هاسلام در این باره تصریح كرد: دوره بلوغ زمانی بسیار حساس و مهم است چون چارچوب اصلی برای رشد غدد سینه ایجاد می‌شود.آنچه از آزمایشات ما روی حیوانات آزمایشگاهی بر می‌آید این است كه مصرف زیاد غذای پرچرب در این دوران سبب ایجاد التهاب در غدد سینه می‌شود كه حاصل آن افزایش خطر سرطان سینه است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اچ سی پی لایو، از آنجا كه این تغییرات التهابی در ابتدا هنگام دوره حیاتی بلوغ ایجاد می‌شوند كه زمان شدت رشد و تقسیم سلولی است، لذا می‌تواند تاثیر بلندمدت در سال‌های آتی زندگی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha