دانشمندان نشانه‌هایی را کشف کردند که می‌تواند قبل از بروز سرطان پروستات احتمال وقوع آن را پیش‌بینی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر انلاین محققان دانشگاه بریستول دو پروتئین را کشف کردند که مقادیر آن‌ها در افرادی که در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند بیش از دیگران است. این بیماری سالانه 10 هزار نفر را در انگلستان به کام مرگ می‌کشد.
این پروتئین‌ها که فاکتورهای رشد نامیده می‌شود می‌توانند رشد طبیعی بدن را کنترل می‌کند و البته رشد ارگان‌ها و بافت‌های بدن را نیز تحت کنترل خود دارد. عملکرد این پروتئین به خصوص در زنان در هنگام بارداری و رشد کودک داخل رحم اهمیت بالایی دارد.
دکتر ماری رولاندز متخصص سرطان و نویسنده این تحقیق در این باره گفت: هنوز خیلی زود است که به طور قطع در مورد این تحقیقات قضاوت کنیم اما به هر حال ما دو پروتئین را شناسایی کردیم که می‌تواند قبل از ابتلا به سرطان پروستات نشان دهنده احتمال بروز این بیماری در شخص شود.
اکنون ما نیاز به تحقیقات بیش‌تری داریم تا نشان دهیم چه میزان افزایش این پروتئین در بدن می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان پروستات خطرناک باشد یا ابتلا به نوع خوش‌خیم آن را نشان می‌دهد.
دکتر رولاندز و همکارانش تحقیقات گسترده‌ای را روی 2 هزار و 686 مرد که مبتلا به سرطان پروستات بودند و 2 هزار 766 نفر که به این بیماری دچار نشده بودند انجام دادند.
در حال حاضر پزشکان برای تشخیص پروستات از آنتی‌ژن خاص پروستات به نام PSA استفاده می کنند که در هنگام وجود بافت‌های سرطانی در بدن افزایش پیدا می‌کنند. اما این روش نمی‌تواند در مراحل اولیه ابتلا به سرطان پروستات احتمال ابتلا به این بیماری را مشخص کند.
ماه گذشته نیز محققان انگلیسی فاش کردند که در حال کار بر روی یک آزمایش ادرار هستند که می‌تواند مردانی را که در بیش از دیگران در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند تشخیص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha