وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از آغاز طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان دبیرستانی خبرداد و گفت:‌ میانگین تعداد دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده در کودکان 6 تا 12 سال 2/09 است که در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های سلامت و ارتقاء آن این آمار به عدد یک برسد.

آغاز طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان دبیرستانی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از آغاز طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان دبیرستانی خبرداد و گفت:‌ میانگین تعداد دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده در کودکان 6 تا 12 سال 2/09 است که در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های سلامت و ارتقاء آن این آمار به عدد یک برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه مرحله دوم طرح ملی وارنیش فلوراید که صبح امروز در مدرسه پسرانه حضرت مهدی (عج) برگزار شد، ادامه داد:‌ اگر امروز دانش‌آموزان بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند در سنین بزرگسالی می‌توانند از تعداد دندان‌های سالم بیشتری برخوردار باشند. طبق آمارها ایرانیان در سنین 35 تا 40 سالگی بیش از 13 دندان خراب دارند این در حالی است که در برخی کشورهای پیشرفته این آمار 4 است و این مساله نشان می‌أهد که برخی کشورها در سنین 16 تا 12 سالگی به خوبی به سلامت دندان‌هایشان توجه داشته‌اند.

وی با توصیه به دانش‌آموزان مبنی‌بر اینکه روزانه دو بار دندان‌های خود را با مسواک شستشو دهند، عنوان کرد: برای ارتقاء سلامت دندان باید مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات را کاهش بدهیم و پس از مصرف این مواد سریعا مسواک بزنیم زیرا استفاده از مسواک پس از مصرف مواد قندی و شیرین 45 درصد از احتمال بروز پوسیدگی پیشگیری می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه طی دو سال اخیر 36 میلیون خدمت به وزارت آموزش و پرورش داشته‌است، گفت:‌ تاکنون هفت میلیون دانش‌آموز از ثمرات طرح وارنیش فلوراید بهره‌مند شدند به گونه‌ای که دو سال گذشته تنها بیش از پنج درصد دانش‌آموزان دندان سالم داشتند که امروز این آمار به 11 درصد رسیده است اما باز باید تلاش کنیم و فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha