وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراكز جدید به جذب نیرو نیاز شدید دارد و حالا كه اجازه استخدام نداریم

بخش خصوصی از واگذاری مدیریت مراكز درمانی استقبال نمی‌كند
سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: خصوصی سازی مراكز درمانی نداریم اما واگذاری مدیریت داریم با این حال بخش خصوصی از واگذاری مدیریت مراكز بهداشتی و درمانی به علت تعرفه پایین استقبال نمی‌كند.

عباس حسنی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: طی دولت نهم 14 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی در كشور راه‌اندازی شد و تا پایان دولت دهم نیز حدود 30 هزار تخت بیمارستانی جدید راه‌اندازی می‌شود اما فعالیت این مراكز نیازمند نیروی جدید است كه فعلاً وزارت بهداشت مجوز جذب نیرو ندارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراكز جدید به جذب نیرو نیاز شدید دارد و حالا كه اجازه استخدام نداریم باید به سمت بخش غیر دولتی برویم اما واگذاری مدیریت و خصوصی سازی نداریم بنابراین یكی از راههای كه پیش رو داریم واگذاری مدیریت و اداره این مراكز به بخش خصوصی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: اما متأسفانه در چندین مورد كه آگهی واگذاری مدیریت مراكز درمانی را چاپ كردیم، بخش خصوصی از تصدی مدیریت این مراكز استقبال نكرد، علت آن هم پایین بودن تعرفه‌های خدمات این مراكز است كه باعث می‌شود بخش خصوصی فعالیت در این عرصه را سود ده نبیند.

حسنی افزود: بیمارستان‌های دولتی قطعاً باید با تعرفه دولتی كار كنند، چون دولتی هستند و این وظیفه حاكمیتی و قانونی وزارت بهداشت و تكلیف این دستگاه است كه برای عملی شدن آن یا باید اجازه استخدام و بكارگیری نیرو داشته باشیم یا به نحوی بتوانیم مدیریت این مراكز را واگذار كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha