انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران دومین کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت 3 روز در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌کند.

برپایی کمپین حمایت از زوجین نابارور از سوی انجمن علمی جنین‌شناسی

سلامت نیوز:انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران دومین کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت 3 روز در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی آخوندی، رییس انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران و کمپین حمایت از زوجین نابارور در تشریح ضرورت برگزاری این کمپین گفت: با استناد به آمار سال 1395، سرشماری نفوس و مسکن و بررسی‌های حدود 24 میلیون و 200 هزار جمعیت خانوار کشور و آمار 20 درصدی ناباروری، میزان زوج‌های نابارور کشور قریب به 5 میلیون زوج است، در صورتی که نیمی از آنها نیازمند خدمات پیشرفته لقاح خارج رحمی هستند، حداقل 2.5 میلیون زوج نابارور باید از این امکان استفاده کنند و این در حالیست که ظرفیت مراکز درمان ناباروری کشور توان انجام بیش از 50 هزار سیکل درمان ناباروری را ندارند.

آخوندی در ادامه با بیان هدف برگزاری این کمپین افزود: اقدام ابتکاری انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، همزمان با برگزاری کنگره تولید مثل در سال 1395، در برپایی کمپین کمک به زوجین نابارور، در دسترس قرار دادن امکانات تشخیصی و مشاوره‌ای مراکز پیشرفته لقاح خارج رحمی سراسر کشور به مدت یک روز برای زوج‌های ناباروری  است که تاکنون امکان بررسی علل و نحوه درمان خود را نداشته‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال، انجمن علمی جنین شناسی مجددا کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت 3 روز برگزار خواهد کرد.

رییس کمپین کمک به زوجین نابارور عنوان کرد: زوجین نابارور می‌توانند با مراجعه به سایت https://barvari.org امکان ثبت‌نام و بهره‌گیری از بررسی و مشاوره رایگان علت ناباروری و نحوه درمان خود را داشته باشند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری از هر گونه همکاری در این امر و فراهم کردن فضای بحث و گفت‌وگوی علمی و تخصصی برای آشنایی زوجین نابارور در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، فروگذار نکنند.

آخوندی تصریح کرد: متخصصین درمان ناباروری و سلامت باروری تلاش خواهند کرد تا در زمینه اطلاع‌رسانی در مورد درمان‌های پیشرفته ناباروی، حفظ بارداری و داشتن فرزند سالم به نحو شایسته‌ای همکاری کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، متعاقبا اسامی مراکز درمان ناباروری که برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند جهت هماهنگی و مراجعه زوجین به این مراکز در سراسر کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha