مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: نتایج تحقیقاتی كه در زمینه سرطان سینه در جمعیت 3 هزار نفری زنان اصفهان انجام گرفت در وزارت بهداشت مسكوت ماند.

به گزارش سلامت نیوز مهناز شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بررسی میزان سرطان برست(سرطان سینه) در زنان كه یك طرح تحقیقاتی وزارتخانه بود و از سال گذشته انجام شد، قرار بود امسال نیز ادامه پیدا كند اما بعد از اعلام نتایج به وزارتخانه، تمام نتایج آن محرمانه ماند.
وی با اشاره به اینكه این طرح روی زنان سرپرست خانوار كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی انجام شد، بیان داشت: متاسفانه نتایج این تحقیق در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشكی قرار نگرفت.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان خاطرنشان كرد: طرح غربالگری پرسنل زن دانشگاه علوم پزشكی اصفهان به منظور سنجش سلامتی رحم آنها در برنامه تحقیقاتی این دانشگاه قرار گرفت كه طی آن سونوگرافی، ماموگرافی و تست پاپسمیر از محورهای طرح معرفی شد در حالی كه به علت اختصاص نیافتن بودجه، عملاً این طرح متوقف شد.
وی با بیان اینكه سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پیشگیری وارد نمی‌شوند، ادامه داد: این سازمان‌ها فقط زمانی كه در بحث درمان دچار مشكل می‌شویم و نیاز به هزینه‌های گزاف است، وارد عرصه فعالیت می‌شوند.
شیخی ادامه داد: از سال 87 تاكنون به علت اختصاص نیافتن بودجه برای این بخش، اقدام مثمر ثمری انجام نگرفت.
وی با بیان اینكه به منظور اختصاص بودجه به این بخش باید طرح تحقیقاتی تعریف كنیم كه تاكنون در این زمینه فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است، افزود: یك طرح پیشنهادی به منظور سلامتی روان كودكان و زنان شاغل ارگان‌های دولتی در نظر گرفتیم كه با راه‌اندازی یك مهد كودك در قسمتی از ادارات دولتی، رابطه مادر و كودك را در زمان اشتغال آنها قطع نكنیم كه به علت هزینه‌بر بودن تاكنون اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینكه در تمام شبكه‌های بهداشت و درمان، یك رابط بانوان به كار گرفته شده است بیان داشت: شش كمیته از جمله بهداشتی، آموزشی، رفاهی، درمانی و غیره تعریف كردیم كه در هر كدام نزدیك به 23 تا 24 رابط وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha