یك متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی شیرین اگر با مواد پروتئینی مانند شیر همراه با خرما و عسل مصرف شوند موجب افزایش هوشیاری و سرحالی بیشتر در فرد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: مغز برای انجام فعالیت به انرژی نیاز دارد و از گلوكز خون و از اسید‌های چرب آزاد انرژی دریافت می‌كند.

وی گفت: میل و گرایش به مصرف هرچه بیشتر كربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند شكلات، شیرینی، آب نبات، بستنی، انواع نوشابه‌ها، شربت‌ها و غیره موجب خواب‌آلودگی، شلی و بی‌حالی و عدم تمركز می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف موادغذایی شیرین اگر همراه با مواد پروتئینی نیز مصرف شود موجب هوشیاری بیشتر در فرد می‌شود به عنوان نمونه ماكارونی با گوشت و پنیر رنده شده، شیر با خرما و عسل، ماهی با نان و برنج پخته در حد نیاز و متعادل مصرف شود، باعث سرحالی و هوشیاری می‌شود.

مظهری اضافه كرد: انجیر، انگور، پرتقال، زغال‌ اخته، زردآلود، سیب، شاتوت، توت‌فرنگی و خرما در عملكرد مغز و اعصاب و سلامتی كلی جسم و جان تاثیر‌گذار است و در وعده‌های غذایی روزانه حداقل 2 تا 3 واحد 200 یا 300 گرم از این مواد مصرف شود.

وی گفت: سبزی‌ها در سلامت تن، بدن و عملكرد مغز و اعصاب تاثیر‌گذار هستند ولی سبزی‌هایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، كاهو، گل كلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، كرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژه‌ای بر توان یادگیری و بالا بردن روحیه افراد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha