شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 212364

یک دندانپزشک گفت: باید توجه داشت دندان‌ها مانند بافت‌های پوستی نیستند که خود را ترمیم کنند و اگر به دلیل یک سهل انگاری آسیب ببینند باید توسط دندان‌پزشک ترمیم شوند.

عوارض کاشت نگین بر روی دندان‌ها

سلامت نیوز:یک دندانپزشک گفت: باید توجه داشت دندان‌ها مانند بافت‌های پوستی نیستند که خود را ترمیم کنند و اگر به دلیل یک سهل انگاری آسیب ببینند باید توسط دندان‌پزشک ترمیم شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مصطفی فاطمی،دندانپزشک  در خصوص کاشت نگین بر روی دندان‌ها اظهار کرد: معمولا جنس نگین‌هایی که بر روی دندان‌ها کاشته می‌شوند پلاستیک، فلز و کریستال‌های رنگی موجود در بازار هستند.

وی در خصوص مدت زمان ماندگاری این نگین ها بر روی دندان‌ها توضیح داد: مدت زمانی که این نگین‌ها بر روی دندان‌ها باقی می‌مانند به جنس و نحوه چسباندن آن‌ها بر روی دندان‌ها مرتبط است و برخی از این نگین‌ها ممکن است به مرور زمان و مصرف غذاهای سخت از روی دندان کنده شوند.

این دندانپزشک تصریح کرد: کاشت نگین بر روی دندان‌های سالم توصیه نمی شود زیرا ممکن است بعدها اگر فرد بخواهد این ماده را از روی دندان های خود بردارد به دندان مورد نظر آسیب وارد شده و بر روی دندان ناحیه‌ای برای تجمع غذاها بوجود آید.

فاطمی عنوان کرد: کاشت نگین بر روی دندان‌هایی که نیاز به ترمیم دارند منطقی‌تر است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید توجه داشت دندان‌ها مانند بافت‌های پوستی نیستند که خود را ترمیم کنند و اگر به دلیل یک سهل انگاری آسیب ببینند باید توسط دندان‌پزشک ترمیم شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از ژل اسید فسفوریک برای کاشت نگین نیز ممکن است، باعث آسیب به مینای دندان شود که این موضوع به تدریج تغییر رنگ دندان را به همراه خواهد داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha