وزیر بهداشت ضمن اعلام خبر ابلاغ طرح جدید سطح بندی خدمات، تاکیدکرد: اگر در طول ده دولت قبل از دولت یازدهم به اندازه این دولت در حوزه سلامت کار می‌شد امروز شعاری که پشت دفترچه‌ها نوشته شده‌ است به طور کامل محقق شده‌ بود و بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشت.

طرح جدید سطح‌بندی خدمات به زودی ابلاغ می‌شود

سلامت نیوز:وزیر بهداشت ضمن اعلام خبر ابلاغ طرح جدید سطح بندی خدمات، تاکیدکرد: اگر در طول ده دولت قبل از دولت یازدهم به اندازه این دولت در حوزه سلامت کار می‌شد امروز شعاری که پشت دفترچه‌ها نوشته شده‌ است به طور کامل محقق شده‌ بود و بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی روز گذشته در حاشیه افتتاح بیمارستان امید ارومیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه بخش خصوصی چه تاثیری در توسعه تختهای بیمارستانی دارد، گفت: این بیمارستان توسط خیرین و جامعه پزشکی با نیتی خیرخواهانه و انسان دوستانه، برای حمایت از بیماران سرطانی راه اندازی شده است. حدود 100 تخت بیمارستانی و تجهیزات بی‌نظیر در این بیمارستان وجود دارد و بیمارستان با معماری زیبایی ساخته شده است. به عنوان وزیربهداشت و عضوی از دولت دکتر روحانی از این اقدام خیرخواهانه سپاسگزار بوده و به عنوان جزیی از جامعه پزشکی به این اقدام انسان دوستانه افتخار می‌کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات رسانی بیمارستان به مردم و به ویژه نیازمندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: این بیمارستان هیچ امتیاز انتفاعی ندارد و خدمات آن با تعرفه‌های دولتی ارائه می‌شود. دولت خود را موظف میداند در ادامه مسیر در کنار خیرین و امور خیریه باشد و از آنها حمایت کند. همزمان بیمارستان شمس و مرکز دی کلینیک آفتاب در دست احداث است. بیمارستان شمس به مرحله راه‌اندازی رسیده و مجموعه آفتاب نیز در ماههای آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
 
هاشمی تصریح کرد: در کشور 15 هزار تخت خصوصی وجود دارد که حداقل برای 10 سال آینده 30 هزار تخت دیگر نیاز است. به زودی سیاستها اعلام خواهد شد و طی یک ماه آینده محدودیتهایی که در مورد احداث بعضی از مراکز درمانی شامل از  آزمایشگاه، کلینیک و تجهیزات پزشکی وجود داشته‌است اعلام خواهد شد.

وی از ابلاغ طرح سطح بندی جدید خدمات نیز خبر داد و افزود: این اقدام گشایش زیادی ایجاد می‌کند و امیدوارم بخش خصوصی از آن استقبال کرده و سرمایه هایش را به سمت حوزه سلامت سوق دهد. به این ترتیب در آینده با سرعت بیشتری نسبت به آنچه که در دولت یازدهم انجام شد شاهد رفع محرومیتها باشیم و بتوانیم به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

 به نقل از وبدا، وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: اگر در طول ده دولت قبل از دولت یازدهم به اندازه این دولت در حوزه سلامت کار میشد امروز شعاری که پشت دفترچه‌ها نوشته شده‌ به طور کامل محقق شده بود و  بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشت. در طول این دولت تعداد 600 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت اضافه شد؛ یعنی اکنون تعداد آنها به 800 مجموعه رسیده است. درحال حاضر سازمانهای مردم نهاد برای فعالیت و گرفتن مجوز در نوبت نمیمانند و به درخواست آنها سریع رسیدگی میشود. تشکیل معاونت اجتماعی در کنار خیرین نیز در راستای استفاده بیشتر از مردم و مشارکت مردمی در حوزه سلامت بود.

 هاشمی درخصوص خدمت رسانی درمانی به بیماران خاص نیز گفت: امروزه اعتقادی به بیمارستان تک تخصصی نیست، مگر در رشته‌های خاص؛ چراکه تمام اعضای بدن بیماران در بیماری‌هایی مانند تالاسمی یا هموفیلی درگیر است، بنابراین بیماران خاص به انواع خدمات درمانی نیاز دارند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha