نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: ویروس HIV می‌تواند تاثیر منفی بر رشد مغز داشته باشد.

ویروس HIV قدرت شناختی مبتلایان را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: ویروس HIV می‌تواند تاثیر منفی بر رشد مغز داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ویروس HIV تاثیرات مخربی بر سیستم ایمنی دارد. همچنین مطالعات جدید حاکی از آن است که این ویروس به مغز آسیب می‌زند و مشکلات شناختی را برای بیماران به همراه دارد.

در این بررسی محققان آمریکایی دریافتند: جوانان مبتلا به ویروس HIV مثبت که به روش‌های درمانی دسترسی محدود داشته یا از آن‌ها محروم هستند در ساختار مغزی‌شان با اختلال چشمگیری مواجه می‌شوند و عملکرد شناختی آنان در مقایسه با همسالان خود که دچاراین بیماری نیستند، کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، عدم درمان این بیماری در افراد جوان بر ارتباطات مغزی آنان تاثیر گذاشته و توانایی شناختی این بیماران را با خطر روبرو می‌کند. همچنین مبتلایان به ویروس HIV مثبت در تست‌های شناختی که موضوعات مربوط به یادگیری و به یاد آوردن اطلاعات را مورد بررسی قرار می‌دهند، عملکرد مثبتی ندارند.

در این مطالعه تیم تحقیقاتی از محققان آمریکایی به بررسی 29 فرد مبتلا به ویروس HIV مثبت با میانگین سنی 25 سال که دسترسی محدودی به روش‌های درمانی داشته و 16 فرد سالم پرداختند. تمامی این داوطلبان از ساکنان آفریقای جنوبی بوده‌اند. همچنین دراین بررسی اسکن مغزی بیماران به لحاظ ساختار مغزی و میزان ارتباط بین بخش‌های مختلف مغز مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال دیلی، نتایج بدست آمده نشان می‌دهد افراد مبتلا به ویروس HIV مثبت در شبکه‌های ارتباطی مغز با اختلال قابل توجهی روبرو بوده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha