بیماری ریفلاكس یا به اختصار GERD ناشی از برگشت محتویات معده و دئودنوم به داخل مری است.

سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف شكلات و كاكائو، نعناع و عرق نعناع، آب گوجه فرنگی، آب مركبات، غذاهای پر ادویه و تند و نوشیدن شیر قبل از خواب شب ریفلاكس معده را افزایش می‌دهد.

سارا عابدینی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: بیماری ریفلاكس یا به اختصار GERD ناشی از برگشت محتویات معده و دئودنوم به داخل مری است.

وی گفت: علت بازگشت مكرر محتویات معده به مری در افراد مبتلا، اختلال در اسفنگتر تحتانی مری است كه مربوط به تونیسیته پایین اسفنگتر تحتانی مری مبتلایان نسبت به افراد طبیعی است. یا مشكل شایعتر در این بیماران این است كه اسفنگتر تحتانی مری در نبود بلع یا اتساع مری به وسیله مایعات ریفلاكس شده به طور گذرا شل می‌شود.

رژیم درمان كلینیك نواندیشان تغذیه اضافه كرد: در بیماران مبتلا به ریفلاكس معده حذف اسید از مری نسبت به افراد سالم با كفایت كمتری صورت می‌گیرد و اسید و پپسین معده نقش مهمی را در بیماریزایی ریفلاكس ایفا می‌كنند و در بیمارانی كه اسید در محتویات ریفلاكس شده به مری آنها وجود ندارد، نمك‌های صفراوی و احتمالاً آنزیم‌های پانكراسی عامل بیماریزایی است.

عابدینی گفت: مصرف شكلات و كاكائو، نعناع و عرق نعناع، پونه و سوسنبر، چای، قهوه، نوشیدنی‌های كولا دار، آب گوجه فرنگی، آب مركبات، غذاهای پر ادویه و تند، نوشیدن شیر قبل از خواب شب ریفلاكس معده را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha