مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی طی امروز از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر جمعه خبر داد.

پیش بینی وزش باد شدید در چهار استان / جمعه سامانه بارشی می‌آید

سلامت نیوز: مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی طی امروز از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر جمعه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر امروز تا اوایل شب در برخی مناطق نیمه شرقی کشور و دامنه‌های شمالی البرز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش، امروز در شرق خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، افزود: این شرایط در روز پنجشنبه و جمعه(۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در برخی مناطق جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و احتمالا برخی مناطق مرکزی کشور انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی وزش باد به نسبت شدید دور از انتظار نخواهد بود.

گرد و خاک در نوار شرقی کشور

به گفته وظیفه، در روز پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت)، در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. از بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور به‌تدریج در این مناطق افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روند افزایش دما از جمعه در نوار شمالی کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه خلیج فارس و سواحل شرقی دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود، گفت: در روز جمعه و به ویژه شنبه(۳۰ اردیبهشت) روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور انتظار می‌رود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۹ اردیبهشت)، صاف تا کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha