فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام انهدام 10 باند توزیع كننده كلان مشروبات الكلی، گفت: بیش از 80 تن در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست خبری كه صبح امروز (یكشنبه) در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار كرد: ماموران نیروی انتظامی از طریق برخی اقدامات اطلاعاتی با خبر شدند كه كالاهای قاچاق زیادی از جمله مشروبات الكلی بصورت كلان از مرزهای غربی كشور وارد خاك ایران شده است.

وی با بیان اینكه با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با ماموران نیروی انتظامی در استانهای غرب كشور و مرزبانان غرب ده باند توزیع‌كننده كلان مشروبات الكلی متلاشی شد، گفت: رییس باند كه نقش هدایت كننده توزیع مشروبات الكلی در داخل كشور را نیز ایفا می‌كرد شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: متهمان در اعترافات اولیه اعلام كردند كه هنگامی كه مشروبات الكلی را از سرشاخه باند تحویل می‌گرفتند هیچ مبلغی بابت دریافت انواع مشروبات الكلی پرداخت نمی‌كردند بلكه در توافقاتی هنگامی كه آنان می‌توانستند این مشروبات الكلی را در سطح كشور به فروش برسانند پول آنها را می‌گرفتند.

به گفته ساجدی‌نیا با توجه به این شیوه زیركانه توزیع مشروبات الكلی احتمال می‌رود كه استكبار جهانی در توزیع انواع مشروبات الكلی در داخل كشور دست داشته باشد.

وی با بیان اینكه گمرك جمهوری اسلامی ایران بیش از 12 میلیارد تومان جریمه برای قسمتی از مشروبات الكلی وارده در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر دستگیری دیگر عوامل این باند‌ها كه در 10 استان كشور مستقر هستند در دستور كار ماموران نیروی انتظامی قرار دارد.

ساجدی نیا افزود: امیدوار هستیم سیستم قضایی كشور برخورد لازم با وارد كنندگان و قاچاقچیان این گونه مشروبات الكلی را داشته باشد.

وی با اعلام این خبر كه برخی افراد سودجو در حال تولید برخی از مشروبات الكلی با استفاده از الكل صنعتی هستند، گفت: بر اساس اطلاعات واصله برخی از افراد سودجو در مجموعه استان تهران دست به تولید مشروبات الكلی زده‌اند كه در تولید مشروبات از الكل صنعتی استفاده می‌كنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: استفاده از الكل صنعتی در مشروبات الكلی سبب ایجاد كوری و مسمومیت می‌شود.

 بیمارستان‌ها مسمومیت و نابینایی ناشی از مصرف مشروبات الكلی را به پلیس گزارش كنند

به گفته ساجدی‌ نیا، نیروی انتظامی به تمام بیمارستان‌ها اعلام كرده است كه درصورت پذیرش افراد بیماری كه به دلیل مصرف مشروبات الكلی بینایی خود را از دست داده یا مسموم شده‌اند سریعا مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا پلیس در پیگیری‌ها بتواند عوامل توزیع كننده و تولید كننده این گونه مشروبات الكلی را شناسایی و دستگیر كند.

وی گفت‌: رهبر این باند ملقب به «سلطان عثمانی» اهل یكی از شهرهای غرب كشور هدایت قاچاق این مشروبات الكلی را بر عهده داشته است.

به گفته ساجدی‌نیا، 10 باند توزیع كننده مشروبات الكلی شناسایی و منهدم و همچنین بیش از 80 نفر دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha