افرادی که دیابت دارند می‌توانند با تغییر دادن سبک زندگی خود پیشرفت‌های تدریجی ایجاد کنند که به کنترل قند خون آنها کمک کند و کیفیت زندگی آنها را افزایش دهد.

توصیه‌های ورزشی برای افراد دیابتی

اگر دیابت دارید، فعال بودن بدن شما را به انسولین (هورمونی که به سلول‌های بدن اجازه می‌دهد از قند خون برای انرژی استفاده کنند) حساس‌تر میکند که به مدیریت دیابت شما کمک می‌کند. فعالیت بدنی همچنین به کنترل سطح قند خون کمک می کند و خطر بیماری قلبی و آسیب عصبی را کاهش می دهد.

افرادی که دیابت دارند می‌توانند با تغییر دادن سبک زندگی خود پیشرفت‌های تدریجی ایجاد کنند که به کنترل قند خون آنها کمک کند و کیفیت زندگی آنها را افزایش دهد.

چرا دیابتی ها باید هنگام ورزش مراقب باشند؟

اگر زمانی که سطح قند خونتان بالاست شروع به ورزش کنید، ممکن است دچار کم آبی و خستگی شوید. این می تواند انجام فعالیت های خود را برای شما سخت تر کند، بنابراین مهم است که بیشتر بنوشید و هیدراته نگه دارید.

بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای افراد مبتلا به دیابت

چه زمانی افراد دیابتی باید ورزش را متوقف کنند؟


ورزش را متوقف کنید اگر:

  • قند خون شما 70 میلی گرم در دسی لیتر (3.9 میلی مول در لیتر) یا کمتر است.
  • احساس لرزش، ضعف یا گیجی می کنید.

آیا قند خون بعد از ورزش افزایش می یابد؟

هنگامی که انواع خاصی از تمرینات، عمدتاً تمرینات بی هوازی را انجام می دهید، بدن شما سعی می کند اطمینان حاصل کند که انرژی لازم برای موفقیت را دارید. این کار را با ترشح هورمون هایی انجام می دهد که به انرژی به شکل گلوکز اجازه می دهد تا در جریان خون شما آزاد شود. و این می تواند قند خون را افزایش دهد.

آیا می توان با ورزش دیابت را درمان کرد؟

فعالیت هوازی برای معکوس کردن دیابت امکان پذیر است که این شامل فعالیت های طولانی مدت است که ضربان قلب شما را بالا می برد و باعث می شود سریعتر نفس بکشید. ورزش هوازی مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد و به کاهش قند خون کمک می کند و یکی از موثرترین راه ها برای معکوس کردن پیش دیابت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ورزش کردن می‌تواند تغییر زیادی در زندگی افراد دیابتی ایجاد کند و باعث شود که زندگی آنها سالم‌تر باشد. پنج توصیه‌ای که می‌تواند به افراد دیابتی کمک کند تا بهتر ورزش کنند و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند عبارتند از:

۱ـ از ورزش لذت ببرید

با یک فرد دیگر با هم ورزش کنید. بهتر است که با هم رقابت داشته باشید و یکدیگر را به رقابت تشویق کنید. ورزش را انتخاب کنید که از آنها بیشتر لذت می‌برید.

۲ـ از اپلکیشین‌های ورزشی استفاده کنید

از اپلکیشین‌ها و لوازمی استفاده کنید که میزان ورزش کردن شما را اندازه‌گیری می‌کند. این کار باعث افزایش انگیزه شما می‌شود. دستگاه‌هایی که تعداد قدم های شما را می‌شمارند ۲۶ درصد باعث افزایش فعالیت شما می‌شوند.


۳ـ هر زمانی که وقت دارید ورزش کنید

از زمان و مکانی که هستید هر ورزشی که ممکن بود انجام دهید. هر چقدر که کمتر بنشینید بهتر است.

۴ـ هدف‌های ذهنی و روحی برای خود تعیین کنید


به ورزش به عنوان ورزش برای افزایش آرامش و کاهش استرس نگاه کنید. اگر پیاده‌روی در طبیعت را دوست دارید این کار را انجام دهید. انجام ورزش در بدن آندورفین ترشح می‌کند که باعث افزایش شادی می‌شود. اگر مثل خواب دارید ورزش کردن می‌تواند باعث شود که خواب راحت‌تری داشته باشید.

۵ـ مهم نیست که هدف شما چیست و آیا به هدف خود رسیده‌اید یا خیر

همیشه نتیجه مهم نیست بلکه زمانی که برای سلامتی خود می‌گذارید مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha