یک متخصص ارتوپد گفت: قوز کردن علاوه بر ایجاد مشکل در ستون فقرات، مانع از فعالیت طبیعی روده‌ها و ریه در بدن می‌شود.

قوز کردن چه عواقبی در بدن دارد؟

سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپد گفت: قوز کردن علاوه بر ایجاد مشکل در ستون فقرات، مانع از فعالیت طبیعی روده‌ها و ریه در بدن می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،رضا خیری گفت: یکی از مشکلات شایع در افراد به ویژه نوجوانان، قوز کردن درناحیه کمر است که به ظاهر ستون فقرات را درگیر، و به عادتی اشتباه برای نشستن تبدیل شده است. قوز کردن علاوه بر تاثیر بر کمر، فعالیت روده‌ها و ریه‌ها را دچار مشکل، و تنفس را سخت می‌کند.

وی افزود: قوز کردن در جریان خون اختلال ایجاد کرده و مانع از رسیدن خون کافی و تأمین گلوکز مناسب مغز می‌شود در نتیجه بدن واکنش نشون داده و احساس گرسنگی را در فرد تشدید می‌کند. این امر موجب افزایش ولع به خوردن و چاقی خواهد شد.

متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: رعایت حالات نشستن و عادت به صاف نشستن بالاخص روی صندلی، می‌تواند در درمان این عادت اشتباه موثر باشد.

وی عنوان کرد:احساس راحتی، معمولا در حالات بد نشستن، به وجود می‌آید و ورزش کردن و اجرای بعضی حرکات کششی می‌تواند ستون فقرات را در حالت مناسب قرار داده و دردهای مزمن در ناحیه کمر را تسکین دهد.

خیری اذعان داشت: لم دادن راننده در ماشین و پشت میز نشینی بدترین حالت نشستن و قوز کردن است که به یک عادت برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. براین اساس استفاد از یک بالشت و یا حوله لوله کرده در قسمت تکیه گاه، می‌تواند کمک خوبی به طرز نشستن باشد.

وی در ادامه گفت: حالت بدن در هنگام خوابیدن نیز می‌تواند در شکل گیری ستون فقرات تأثیر گذار باشد. استفاده از تشک‌های سفت به جای نرم و گود، در شکل گیری و عادت به صاف کردن ستون فقرات موثر است. همچنین توصیه می‌شود خانم‌ها برای طولانی مدت از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نکنند چرا که کمر را به سمت جلو سوق داده و برعصب‌های بدن فشار وارد می‌کند. بنابراین انتخاب کفش با پاشنه‌های کوتاه و پهن، در بهبود درد کمر و صاف راه رفتن بسیار مهم تلقی می‌شود.

متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: میزان چربی‌های اطراف شکم، بر ستون فقرات بدن فشار زیادی وارد می‌کند بنابراین تأکید می شود افراد چاق حتما از رژیم غذایی مناسب و برنامه تمرین ورزشی تبعیت کنند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند .

وی عنوان کرد: با تکیه بر دیوار می‌توان حالت صحیح ستون فقرات را بررسی کرد. در این حالت اگر شانه‌ها دیوار را لمس کند و فاصله گودی کمر تا دیوار ۵ الی ۶ سانت باشد یعنی ستون فقرات در حالت مناسب و طبیعی خود قرار دارد در غیر این صورت باید جهت درمان آن اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha