دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 213774

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای برخی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز بهداشتی را اعلام کرد.

اسامی فرآورده های غذایی غیر بهداشتی اعلام شد

سلامت نیوز: روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای برخی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز بهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، این فرآورده های غذایی به علت نداشتن مجوزهای قانونی لازم یا جعل اسناد مورد نیاز اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، غیر مجاز شناخته شده اند.


ﺳﻮﻫﺎن ﮐﻨﺠﺪی ﻋﺴﻠﯽ با نام تجاری آرﻣﯿﻦ، ﭘﻨﯿﺮ ﻟﯿﻘﻮان با نام تجاری ﻣﯿﺰﺑﺎن، ﻓﻼﻓﻞ با نام تجاری ﺳﺎی ﻣﻬﺮ، ﭘﺸﻤﮏ و ﺣﺒﻮﺑﺎت با نام تجاری اﻫﻮرا و ﻣﻌﺠﻮن ﭼﻬﺎر ﻣﻐﺰ ﻋﺴﻠﯽ ﮔﻠﭽﯿﻦ به علت نداشتن مجوزهای بهداشتی غیر مجاز شمرده می شوند.


همچنین ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺣﺼﯿﺮی با نام تجاری ﺳﻮﯾﻠﯽ، زردﭼﻮﺑﻪ ﻣﻬﺴﺘﺎن، ادوﯾﻪ ﺟﺎت ﺷﺮﮐﺖ اﺧﻮان ﭼﺎﺷﻨﯽ ﺳﺎز با نام تجاری ﭼﺎﺷﻨﯽ ﭘﺎرﺳﺎ، ﺷﻬﺪ ﻃﺒﯿﻌﯽ اﻧﮕﻮر ﻣﺤﺼﻮل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺪآذران اروﻣﯿﻪ، ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ و ﺷﮑﻼت ﺳﻨﺘﯽ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﻬﺮآﯾﯿﻦ با نام تجاری اﻣﯿﺮ و ﭘﻨﯿﺮ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪی ﭘﺎک ﻟﺒﻦ ﻟﯿﻘﻮان را به دلیل جعل پروانه ساخت، غیر مجاز هستند.


در این اطلاعیه ، ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺣﺼﯿﺮی با نام تجاری ﺳﻮﯾﻠﯽ ، ادوﯾﻪ ﺣﮑﯿﻢ و ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽ زرﺷﮏ ﺑﺪون ﮔﺎز ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪه در ﺷﺮﮐﺖ آرﯾﻦ ﻧﻮش آذر ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﺧﻨﻮش ﺷﻔﻖ با نام تجاری ﺳﺮﺧﻨﻮش به دلیل جعل مستندات بهداشتی غیرمجاز اعلام شده اند.


سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه از مصرف کنندگان خواسته است در صورت مشاهده این فرآورده‌های مشکوک در سطح عرضه، مراتب را از طریق شماره تلفن 66405569 به اطلاع این سازمان رسانده یا به نزدیکترین معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی های سراسر کشور اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها از سطح عرضه اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha