پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 214122

یک فوق تخصص ارتوپدی اطفال با اشاره به علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان گفت: این مشکلات در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل کودکان به حالت طبیعی باز می‌گردد.

علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان

سلامت نیوز: یک فوق تخصص ارتوپدی اطفال با اشاره به علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان گفت: این مشکلات در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل کودکان به حالت طبیعی باز می‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین اصلانی در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با بیماری های شایع ارتوپدی در اطفال اظهار داشت: صافی کف پا و پای پرانتزی از شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی در حوزه اطفال بوده که یکی از بیشترین نگرانی‌ها برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: مشکل پای پرانتزی و صافی کف پا در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل آنها به حالت طبیعی باز می‌گردد.

این فوق تخصص ارتوپدی اطفال در خصوص علت پای پرانتزی ادامه داد: برخی بیماری‌های متابولیسم و کمبود ویتامین D می‌توانند علت این مشکل باشند.

اصلانی با اشاره به اینکه اکثر مواقع علت صافی کف پا سابقه خانوادگی است، اظهار داشت: شلی رباط یا لیگمان از دیگر علل این مشکل به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه موضوع شکستگی استخوان ران در کنگره جامعه جراحان ایران مطرح خواهد شد، عنوان کرد: زمین خوردن کودکان از ارتفاعات گوناگون همچون زمین خوردن از مبل و صندلی یا سهل‌انگاری والدین می‌تواند از علل این مشکل باشد. همچنین تصادفات رانندگی به ویژه تصادفات با موتورسیکلت، شکستگی استخوان ران کودکان را به همراه دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، این فوق تخصص ارتوپدی اطفال خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های درمان شکستگی استخوان ران، انجام دوره‌های کششی و گچ‌گیری است، البته این موضوع به محل شکستگی استخوان ران بستگی دارد؛ چرا که گاهی این روش‌های درمانی کفایت نمی‌کند و لازم بوده از روش‌های جراحی بهره‌مند شویم.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha