به دلیل وجود این روابط باید هر فرد روزانه دو ساعت در برابر روشنایی طبیعی خورشید قرار گیرد، حتی اگر از راه یك پنجره بزرگ باشد.

روزهای بدون آفتاب و خطر بروز اختلال افسردگی فصلی
سلامت نیوز:كارشناسان بهداشت روانی می‌گویند: روزهایی كه به هیچ وجه در برابر خورشید قرار نمی‌گیرید، موجب می‌شود كه به اختلال افسردگی فصلی یا به اصطلاح «SAD» مبتلا شوید.

به گزارش  ایسنا، این اختلال در شما احساس افسردگی، غمگینی و خواب آلودگی و كسالت ایجاد می‌كند.

هر چند اغلب پزشكان از این اختلال فصلی غفلت می‌كنند، اما روانپزشكان و روانشناسان به خوبی از آن مطلع هستند و علائم آن را تشخیص می‌دهند. علائم این اختلال كه در نتیجه تغییر فصل بروز می‌كند، همچنین شامل دردناك شدن مفاصل و بی‌خوابی هستند، اما كارشناسان می‌گویند: از آنجا كه علائم این اختلال شبیه به سایر بیماری‌ها است، اغلب تشخیص داده نمی‌شود و در نتیجه مبتلایان اغلب با علائم ناخوشایند آن دست به گریبان می‌شوند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، دكتر راشل فوستر ـ متخصص روان و اعصاب در دانشگاه آكسفوردـ می‌گوید: نور تاثیرات فیزیولوژیكی بسیاری روی بدن دارد. سلول‌های چشم نور را ثبت می‌كنند و مغز شب و روز را از این طریق تشخیص می‌دهد. سپس هورمون‌های خاص گرسنگی، هضم، رشد، خلق و انرژی را تنظیم می‌كنند. تاریكی تولید هورمون ملاتونین را افزایش می‌دهد و به خواب كمك می‌كند. همچنین مقدار هورمون سرتونین كاهش می‌یابد كه نقش حیاتی در هوشیاری دارد.

فوستر توصیه می‌كند: به دلیل وجود این روابط باید هر فرد روزانه دو ساعت در برابر روشنایی طبیعی خورشید قرار گیرد، حتی اگر از راه یك پنجره بزرگ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha