شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 214221

رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: استعمال سیگار و دخانیات ارتباط مستقیم با بروز سرطان مثانه دارند.

نقش مستقیم سیگار در بروز سرطان مثانه

سلامت نیوز: رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: استعمال سیگار و دخانیات ارتباط مستقیم با بروز سرطان مثانه دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،بصیری گفت: سنگ کلیه، سرطان پروستات و سرطان مثانه شایع‌ترین بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در ایران است که در این بین سرطان مثانه شیوع بیشتری دارد.

وی گفت: عوامل ارثی (ازدواج‌های فامیلی)، هوای گرم، تغذیه و کمبود فعالیت فیزیکی در بروز سنگ کلیه بسیار اثر مستقیم دارند.

بصیری با بیان اینکه متأسفانه استعمال دخانیات و روند افزایشی آن در کشور در سال‌های اخیر نقش مستقیمی در بروز بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دارد افزود: در ایجاد سرطان مثانه مصرف دخانیات بسیار مؤثر است و سموم موجود در مواد دخانی مستقیم بر عملکرد کلیه اثر گذاشته و زمینه بروز سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش سن استعمال دخانیات، سن ابتلا به سرطان مثانه نیز در کشور پایین آمده است گفت: عوامل ریسک در بروز سرطان مثانه بسیار زیاد است که سیگار و دخانیات مهم‌ترین آن است و مشاغلی که با مواد شیمیایی نیز در ارتباط هستند بیش از سایر مشاغل زمینه بروز این بیماری را فراهم می‌کند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: البته تازه‌ترین تکنیک‌های جراحی در حوزه کلیه و مجاری ادراری در کشور ما در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم بسیاری از اعمال جراحی را با ربات هوشمند انجام دهیم تا موفقیت بیشتر در این زمینه نیز داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha