شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 214227

مطالعات جدید نشان می‌دهد تغییرات آب و هوا بر کیفیت خواب موثر است و هنگامی‌که درجه حرارت محلی به طور غیر منتظره‌ای در یک منطقه افزایش می‌یابد، خواب ساکنین دستخوش تغییر می‌شود و کیفیت آن کاهش می‌یابد.

تاثیر تغییرات آب و هوا بر کیفیت خواب

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد تغییرات آب و هوا بر کیفیت خواب موثر است و هنگامی‌که درجه حرارت محلی به طور غیر منتظره‌ای در یک منطقه افزایش می‌یابد، خواب ساکنین دستخوش تغییر می‌شود و کیفیت آن کاهش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، مطالعه صورت گرفته توسط محققان مدرسه کندی هاروارد نشان می‌دهد تغییرات آب و هوا اثرات منفی بی‌شماری بر تمام موجودات دارد که اختلال خواب یکی از آنان است. به محض افزایش دمای هوا و درصورت عدم وجود تهویه کافی، میزان و کیفیت خواب دستخوش تغییر می‌شود. در این حالت باید دمای بدن قبل از خواب کاهش یابد.


به گزارش مدیکال ساینس،نتایج یک مطالعه قبلی نشان می‌دهد قبل از خواب، دمای بدن به طور طبیعی کاهش می‌یابد و همین امر سبب می‌شود پیامی مبنی بر اینکه ”اکنون وقت خواب است“ مخابره شود. زمانی که دمای هوا بالاست، بدن مکانیسم های متفاوتی برای کاهش دمای درونی دارد؛ در این حالت رگ‌های خونی گشاد می‌شوند تا گرمای اضافی از طریق پوست دفع شود و به همین دلیل است که دمای کف دست و پا بالا می‌رود. مطالعات جدید نشان می‌دهد زمانی که دمای اتاق خواب بالا باشد، این مکانیسم به سختی انجام می‌شود و همین امر خواب را به تعویق میاندازد. این مطالعه نشان می‌دهد یک درجه افزایش دما در آمریکا، با 9 میلیون خواب ناکافی در شب در هر ماه مرتبط است. این مطالعه نشان می‌دهد تاثیرات منفی اختلال خواب مرتبط با گرما بر افراد بالای 65 سال دو برابر بیشتر از افراد جوان است. بروز بیماری های متابولیک از جمله دیابت و چاقی، بیماری های قلبی، کاهش حافظه و افسردگی تنها بخشی از اثرات نامطلوب کمبود خواب بر بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha