علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده ای در خصوص بررسی سند ۲۰۳۰ در مجلس گفت: دولت این سند را به هیات تطبیق مصوبات ارائه کرده بود و فقط از نظر شکلی مورد بررسی قرار گرفت و به محتوا ورود نکردیم.

سند ۲۰۳۰ به هیات تطبیق مصوبات ارائه شده بود/ به محتوا ورود نکردیم

سلامت نیوز:علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده ای در خصوص بررسی سند ۲۰۳۰ در مجلس گفت: دولت این سند را به هیات تطبیق مصوبات ارائه کرده بود و فقط از نظر شکلی مورد بررسی قرار گرفت و به محتوا ورود نکردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، حسین علی حاجی دلیگانی با اعلام تذکری خطاب به لاریجانی گفت: مصوبه ۲۰۳۰ در ۲۵ شهریورماه ۹۵ در دولت تصویب شده است، اگر این مصوبه به مجلس ارائه شده و شما نظر داده اید بفرمایید. اگر به مجلس ارائه نشده باز هم اعلام کنید که چرا دولت این مصوبه را به مجلس ارائه نداده و شما نیز برخوردی نکردید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد این مصوبه آقای کریمی قدوسی هم سوال کردند، دو بحث وجود دارد اول بحث شکلی دوم بحث محتوایی. مصوبه ۲۰۳۰ به هیئت تصویب مصوبات در مجلس ارائه شد هیئت تطبیق از نظر شکلی این مصوبه را مورد بررسی قرار داد، که مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: هیئت تطبیق مصوبات، مصوبات را از نظر شکلی مورد بررسی قرار می دهد نه از نظر محتوایی. محتوای مصوبه ۲۰۳۰ بررسی نشده است.

لاریجانی اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی نیز تاکنون به محتوای آن ورود نکرده است. چندی پیش از کمیسیون آموزش خواستند به این موضوع ورود پیدا کرده و بررسی کرده است.

حاجی دلیگانی در تذکر دیگری نسبت به معطل ماندن شکایات نمایندگان از دولت طبق ماده ۲۳۶ در کمیسیون اعتراض کرد و گفت: طبق آیین نامه این درخواست باید ظرف ۱۰ روز در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد اما درخواست بنده بیش از شش ماه در کمیسیون معطل مانده است.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر نیز عنوان کرد: این درخواست باید ظرف ۱۰ روز بررسی شود، اگر تخلفی صورت گرفته اعلام کنید تا به کمیسیون تذکر داده شود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha